یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: باراک اوباما، رئیس‌ جمهور آمریکا پیش از آغاز نشست سران گروه ۲۰ با شی جینپینگ همتای چینی‌ خود دیدار کرد.

 در دیدار باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و شی‌ جینپینگ، رئیس‌جمهور چین، دو طرف درباره مناقشات دریای چین جنوبی و امنیت در شبه‌جزیره کره به رایزنی پرداختند.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، روسای جمهوری چین و آمریکا در هانگژو رایزنی صریحی درباره حکم اخیر دادگاه لاهه در خصوص ادعاهای چین در قبال مناطق مورد مناقشه در دریای چین جنوبی داشتند.

در این بیانیه آمده‌ است: اوباما تأکید کرد که آمریکا با تمامی کشورهای منطقه همکاری خواهد داشت تا از اجرای قوانین بین‌المللی و جلوگیری از اقدام‌هاي تجاری غیرقانونی اطمینان حاصل شود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،اوباما در این دیدار با همتای چینی خود در خصوص نگرانی‌های موجود درباره حقوق بشر و آزادی ادیان در این کشور رایزنی کرد.

تهدیدهای ناشی از امنیت سایبری از جمله دیگر مسائلی بود که در دیدار اوباما و جینپینگ به آن پرداخته شد.

کاخ سفید اعلام کرد: رهبران این دو کشور همچنین درباره برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی به گفت‌وگو پرداخته و اعلام کردند، تلاش‌های پیونگ‌یانگ برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک تهدیدی برای منطقه است.

اوباما و جینپینگ تأکید کردند دو کشور به تلاش‌های خود برای خلع‌ سلاح در شبه‌جزیره کره مطابق با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد ادامه خواهند داد.

کد خبر 345351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha