همشهری آنلاین: سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشت غیرقانونی انواع مخدرها در برخی مناطق کشور از مردم خواست ضمن هوشیاری کافی، هرگونه فعالیت در زمینه کاشت، برداشت، تولید و عرضه انواع مخدرها به ویژه ماری جوانا را گزارش دهند.

ماری جوانا

پرویز افشار در گفت‌وگو با ایرنا تاکید کرد: چنانچه شهروندان مواردی مشکوک و یا فعالیت هایی مخفیانه در زمینه کاشت، تولید وعرضه مخدرها را در مکان‌های سربسته اطراف خانه های خود مشاهده کردند؛ موارد را حتما گزارش دهند.

معاون کاهش تقاضا وتوسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین تصریح کرد که با سوداگران کاشت وبرداشت مخدرهای گل وماری جوانا همچون دیگر مخدرها درکشور برخورد قانونی می‌شود.

افشار اظهارکرد: متاسفانه با وجود کنترل و نظارت‌های مستمر، همچنان کاشت و برداشت برخی مخدرها ازجمله گل که سرشاخه ماری جواناست دربرخی مناطق کشور و درهمجواری مناطق مسکونی انجام می‌شود که این موارد باید اطلاع داده شود.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین به کاهش تولید وعرضه مخدرهای محرک صنعتی همچون شیشه درکشور اشاره کرد و گفت: این مخدرها در زمان حاضر از کشورهای همجوار وارد کشور می‌شود.

هم اکنون ، ماری جوانا به شکل‌های متفاوت از جمله گلخانه‌ای و یا به روش مزرعه‌ای در سطح‌های تولیدی خانگی و یا در وسعت بالا در برخی مناطق کشور کاشت و برداشت می‌شود.

گیاه مخدر ماری جوانا دارای بوی تندی است که به ویژه شب‌ها برای رهگذران قابل تشخیص است.

کد خبر 345283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha