مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

معاون علم و فناوری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از برگزاری نشست تخصصی اسکان بشر ‌۳ (به سوی دستور کار جدید شهری) بایسته‌های نظری و اجرایی خبر داد.

نشست تخصصی اسکان بشر ۳  در بوستان گفتگو برگزار می‌شود

علي فرهادي با اشاره به برگزاري نشست تخصصي اسكان بشر‌3(به سوي دستور كار جديد شهري) گفت: در دهه‌هاي اخير وقوع تغييرات سريع در الگوي توزيع و مكان‌گزيني جمعيتي در سطح جهاني و حركت به سوي شهرها مسئله برنامه‌ريزي و آمايش سرزميني را به يكي از مسائل اصلي جوامع بشري تبديل كرده است.

وي عنوان كرد: وقوع چالش‌هاي زيست‌محيطي، فشار بر منابع محدود طبيعي (آب و خاك)، مشكلات تغذيه جمعيت، حاشيه‌نشيني، كمبود زيرساخت‌هاي شهري، كاهش كيفيت زندگي شهري و... به‌ويژه در نواحي‌اي مانند آسيا و آفريقا از پيامدهاي اين موضوع بوده و اين مسائل باعث شده‌اند كه تغيير در سياست‌ها، روش‌ها و نگرش‌ها در فرايند شهري شدن جمعيت، به اولويت سياستگذاران شهري تبديل شود.

فرهادي تصريح كرد: در اين راستا برنامه اسكان بشر ملل متحد مي‌كوشد پيشگام، هماهنگ‌كننده و مروج اين موضوع در سطح جهاني شده و از طريق ترويج تجارب ارزشمند جهاني و توسعه همكاري‌هاي فني، مسير حل اين چالش‌ها را هموار سازد. معاون علم و فناوري مركز مطالعات با اشاره به اينكه تاكنون 3نشست مقدماتي به‌منظور تهيه پيش‌نويس دستور كار جديد شهري هبيتات‌3 برگزار شده است، افزود:

با توجه به نقش محوري و مؤثر شهرداري تهران در اين نشست‌ها، برگزاري رويدادهاي مرتبط در تهران، علاوه بر اعلام همسويي حركت تهران در راستاي برنامه‌هاي اسكان بشر، مي‌تواند موجبات احصاي اجماع نظر كلي و استخراج چارچوب‌هاي هماهنگي و برنامه‌ريزي به‌منظور حضور مؤثرتر در كنفرانس را فراهم آورد. وي خاطرنشان كرد: مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران و مركز ارتباطات و امور بين‌الملل شهرداري تهران در نظر دارد با همكاري دفتر برنامه اسكان بشر ملل متحد در ايران اقدام به برگزاري نشستي تخصصي با عنوان اسكان بشر‌3(به سوي دستور كار جديد شهري) كرده و تلاش خواهد شد خروجي اين كنفرانس به‌عنوان بيانيه تهران توسط شهرداري تهران در كنگره سه سالانه و مجمع عمومي سازمان شهرهاي متحد و دولت‌هاي محلي و همچنين اجلاس اسكان بشر3(UN-HABITAT) در كشورهاي كلمبيا و اكوادور ارائه شود. اين نشست روز دوشنبه مورخه 15شهريور در محل دائمي نمايشگاه‌هاي شهرداري تهران؛ بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

کد خبر 344946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha