سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

شاید همین حالا که شما این گزارش را می‌خوانید، نخستین گروه از سینمادوستان ایرانی بیننده فیلم سینمایی «فروشنده» از سالن خارج شده و در حال گفت‌وگو درباره محتوا و ساختار تازه‌ترین تجربه کارگردانی اصغر فرهادی باشند؛ فیلمی که نخستین نوبت نمایش آن ۶:۴۵ صبح امروز چهارشنبه ۱۰ شهریور ۹۵در پردیس سینمایی آزادی بود.

فیلم

به گزارش همشهري، هر چند در اكران كاملا محرمانه و خصوصي، فروشنده در شامگاه سه‌شنبه در پرديس كورش، ميزبان گروهي از عوامل فيلم، منتقدان، اهالي رسانه و هنرمندان بود اما نخستين گروه تماشاگران ايراني صبح امروز موفق شدند فيلم برنده 2جايزه بهترين فيلمنامه و بهترين بازيگر مرد شصت و نهمين دوره جشنواره كن را در تهران به تماشا بنشينند؛ درامي اجتماعي كه انتظار مي‌رود نماينده ايران در اسكار هشتادونهم باشد.

اكران عمومي فروشنده از نخستين ساعت‌هاي صبح امروز در 13سينما در تهران و 12سالن در شهرستان‌ها آغاز شده و آنها كه بليت ساعت 9:30 چهارشنبه پرديس كورش را پيش‌خريد كرده‌اند، اين بخت را خواهند داشت كه فيلم را همراه با عوامل و بازيگران تماشا كنند. البته به‌دليل حضور سيدشهاب‌الدين حسيني در آمريكا، او بزرگ‌ترين غايب مراسم اكران مردمي فروشنده در تهران است. حسيني اواخر شهريور به ايران بازمي‌گردد تا براي بازي در «كاناپه» كيانوش عياري و فصل دوم شهرزاد آماده شود.

نكته جالب در پرونده بهترين بازيگر مرد جشنواره كن2016، اكران شدن همزمان 2فيلم تازه او در سينماهاست. امروز علاوه بر فروشنده، «سايه‌هاي موازي» به كارگرداني اصغر نعيمي هم روي پرده مي‌رود كه حسيني در آن يكي از نقش‌هاي اصلي را ايفا مي‌كند؛ گرچه تعداد سينماهاي نمايش‌دهنده اين فيلم قابل مقايسه با فروشنده نيست و انتظار مي‌رود از هفته‌هاي آينده به‌تدريج بر سينماهاي آن در تهران و شهرستان‌ها افزوده شود.

پس از موفقيت زوج بازيگري حسيني و ابوالفضل پورعرب در مجموعه «شهرزاد»، سايه‌هاي موازي دومين همكاري مشترك اين 2بازيگر تحسين‌شده است؛ با اين تفاوت كه اولي در يك سريال شبكه نمايش خانگي بود و مورد اخير يك فيلم سينمايي است. درهرحال، نمي‌توان موفقيت خيره‌كننده شهرزاد و البته پايان ناخوش حضور پورعرب را در آن به سايه‌هاي موازي تعميم داد و بايد ديد فيلم تازه نعيمي در رقابت با فروشنده چه اندازه قدرت جذب تماشاگر دارد.

سميرا حسن‌پور، سيامك صفري، حديث فولادوند و هوشنگ توكلي، ديگر بازيگران سايه‌هاي موازي هستند كه در خلاصه داستان آن آمده است: «نازنين: مهم نيست كي هستي يا چكاره‌اي. تو هر وضعيتي كه باشي محبت وظيفته. فرهاد: نصيحت‌هات خوبه. فقط يه‌خورده كهنه شده». اين سومين تجربه كارگرداني نعيمي پس از «بي‌وفا» و «سلام بر عشق» است كه سابقه فعاليت در رسانه‌هاي سينمايي و نوشتن 2فيلمنامه «مستانه» و «خصوصي» را در كارنامه دارد.

«باركد» مصطفي كيايي با فروش بيش از 11ميليارد تومان در تهران و شهرستان‌ها، امروز بخشي از سينماهاي خود را از دست مي‌دهد و نكته جالب درباره فروشنده، اكران آن در گروه آزاد است. قراراست اين فيلم تا پايان اكرانش در همين گروه روي پرده باقي بماند.

  • روايت دردناك زندگي عماد و رعنا

«فروشنده» داستان زوجي جوان به نام‌هاي رعنا و عماد را روايت مي‌كند كه ناچار مي‌شوند خانه رو به ويراني خود را به مقصد خانه‌اي ديگر ترك كنند. زني كه ساكن پيشين خانه تازه عماد و رعنا بوده، بخشي از وسايل خود را نبرده و همين ترديدها را درباره هويت او بيشتر مي‌كند. شبي كه رعنا در خانه تنهاست، اتفاقي برايش مي‌افتد كه سرنوشت زندگي مشترك او را با عماد به نقطه جوش مي‌رساند... . سيدشهاب حسيني، ترانه عليدوستي، بابك كريمي و مينا ساداتي بازيگران نقش‌هاي اصلي هفتمين فيلم اصغر فرهادي در مقام كارگردان هستند كه تنها فيلمساز ايراني برنده اسكار است.

کد خبر 344922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha