سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه رادیویی تهران با تدارک برنامه‌های شبستان، عقیق، جایی که آدم‌ها آغاز می‌شوند، مرثیه باران، گفتاورد در شهادت پیشوای نهم شیعیان با مخاطبان خود همراه می‌شود.

سریال

به گزارش مهر، شبکه رادیویی تهران با ویژه برنامه «جایی که آدم‌ها آغاز می‌شوند» در فضایی کاملا روایی، یکی از گفته‌های این امام معصوم را برجسته می‌کند و با پر رنگ‌تر کردن یکی از صفات حضرت، به صورت غیر مستقیم با گزارش‌هایی که از قبل تهیه شده با مخاطب در ارتباط است. علاوه بر این با در نظر گرفتن احادیث، سعی شده اشاعه کلام‌ها را به نوعی در زندگی نمایان کند و در سی دقیقه نقدی اجتماعی به مسائل روز جامعه داشته باشد.

برنامه رادیویی «جایی که آدم‌ها آغاز می‌شوند» از ساعت ۲۰ به روایت لیلا محمدی آذر و کارشناسی مهدی رستمی در روزهای دوازدهم و نوزدهم شهریور ماه روی آنتن شبکه رادیویی تهران می رود.

مسابقه ویژه با موضوع شهادت امام محمد تقی (ع)

رادیو تهران به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با شیوه و سیره زندگی حضرت مسابقه ویژه با موضوع شهادت امام محمد تقی (ع) را از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ برگزار می کند.

ویژه برنامه «عقیق» با رویکرد مذهبی و معارفی تدارک دیده شده است و مخاطبان با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۰۹۴ می توانند در این مسابقه شرکت کنند. شرکت کنندگان در این مسابقه با پاسخ به بخش اطلاعات عمومی که شامل پرسش هایی از زندگینامه امام جواد الائمه، فضائل اخلاقی و روزگار امامت ایشان است، می توانند برنده این مسابقه شوند.

بازیگری و گزاشگر محله از دیگر بخش های این مسابقه است که شرکت کننده باید اطلاعاتی از اماکن مذهبی و دیدنی ارائه دهند. گزیده ای از سخنرانی بزرگان که حاوی پیام های اخلاقی و مذهبی است هم برای این مسابقه طراحی شده است که شرکت کنندگان باید به سوالاتی که از میان مباحث بیان می شود، پاسخ دهند.

گزیده ای از فیلم و سریال همراه با خلاصه ای از فیلم و بیوگرافی عوامل برنامه ساز در این برنامه گنجانده شده است. در ادامه هم حجت الاسلام احمدرضا شیروانی، کارشناس مذهبی برنامه مطالبی متناسب با مضمون ایام شهادت مطرح می کند.

همچنین ویژه‌برنامه «مرثیه باران» جمعه از ساعت ۹:۳۰ دقیقه سیره و نحوه زندگانی حضرت را بررسی در مورد مناظره های علمی امام گفتگو می کند.

پخش سخنرانی، مداحی اهل بیت (ع)، ذکر مصیبت و عزاداری به مناسبت شهادت امام جواد الائمه(ع) از دیگر بخش هایی است که همراه با بحث های کارشناسی و گزارش ها از حرم مطهر امام رضا (ع) پخش می شود.

الگوسازی از صفات ائمه

«شبستان» عنوان برنامه دیگری از رادیو تهران است که درباره خصوصیات بارز امام از منش، دانش، عبادت و روزگار حضرت می گوید. آشنایی با مراحل زندگی حضرت، روزگار امامت از دیگر بخش هایی است که ساعت ۲۱ روی آنتن رادیو تهران می رود.

«گفتاورد» ویژه برنامه دیگری از رادیو تهران است که با الگوسازی از صفات ائمه ویژه شهادت امام جواد الائمه (ع) طراحی شده است و پنجشنبه از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه پخش می شود.

کد خبر 344901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha