همشهری آنلاین: جمعی از فرماندهان اطلاعات سپاه پاسداران در جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، امنیت منطقه و شرایط حضور قدرت‌های خارجی و راهبردهای آنها را تشریح کردند.

کمیسیون امنیت ملی

حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با مهر جلسه فوق‌العاده صبح سه‌شنبه (9 شهريور) کمیسیون امنیت ملی با فرماندهان اطلاعات سپاه پاسداران را تشریح کرد و گفت: در این جلسه ابتدا موضوع منطقه و شرایط حضور قدرت‌های خارجی به ویژه آمریکایی و علت و اهداف و راهبردهای آنها مورد بحث و بررسی قرار گفت.

نماینده ورامین در مجلس با اشاره به بررسی راهبردهای دشمن، نقش جنگ نیابتی و ایفای نقش عربستان سعودی و ایجاد داعش گفت: آنچه امروز در سوریه، عراق به طور غیرمستقیم و در یمن به طور مستقیم از طرف عربستان انجام می‌شود، جنگ نیابتی است که در منطقه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این جلسه گفته شد که آمریکایی‌ها با شش راهبرد در بحران منطقه نقش آفرینی کردند و تلاش می‌کنند با کمک انگلیس و فرانسه، جهان اسلام را تبدیل به مرزهای خونین کنند. آنها با حمایت از القاعده و داعش، جنگ را به درون مسلمانان کشیدند و در این مسیر گروه‌ها و ارتش‌های بی‌سر تشکیل شده که هیچ کشوری مسئولیتی در قبال آنها ندارند.

نقوی با بیان اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنها در منطقه، درگیری‌ها را به اختلافات مذهبی و قومی کشانده اند اظهار داشت: ورود روسیه به صحنه جنگ علیه داعش و گروه‌های تروریستی - تکفیری، معادلات آمریکایی‌ها و عربستان را تحت تاثیر قرار داد و همگرایی منطقه‌ای و ائتلاف چهارجانبه را تقویت کرد. بنابراین موقعیت داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه در حال تضعیف است.

نقوی حسینی گفت: در عراق شرایط خیلی بهتر شده است و اغلب مناطق این کشور از وجود داعش و گروه‌های تکفیری و تروریستی پاکسازی شده است. در این مسیر، راهبرد جمهوری اسلامی ایران حفظ تمامیت ارضی سوریه و عراق و مقابله با دخالت بیگانه به ویژه آمریکایی‌ها در کشورهای منطقه و مبارزه با هر نوع گروه تروریستی است.

وی افزود: فردا صبح - چهارشنبه - هم این جلسه ساعت 6.30 تشکیل و بحث ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر 344890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha