دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

شانزدهمین جشنواره تئـاتر عــروسـکی تهران- مبارک، شامگاه یکشنبه با تقدیر از گروه‌ها و هنرمندان برگزیده در تالار اصلی تئاتر شهر به پایان رسید و مقرر شد مرضیه برومند برای سومین دوره پیاپی دبیری جشنواره را برعهده داشته باشد.

جشنواره نمایش عروسکی

به گزارش همشهري، يكي از اصلي‌ترين بخش‌هاي مراسم اختتاميه، بزرگداشت 2 استاد نمايش‌هاي عروسكي بود؛ بهروز غريب‌پور از ايران و ددي پودامجي از هند. برنامه با سخنان برومند آغاز شد كه ضمن بزرگداشت ياد و نام مرحوم داوود رشيدي گفت: «ايشان شوهرخواهر من و عاشق شادي بود، به همين دليل اجازه گرفتم كه به شادي خودمان ادامه بدهيم. به راستي چه چيز بيش از هنر مي‌تواند انسان را به خدا نزديك كند و خوشحالم كه جشنواره ما با شادپيمايي آغاز شد.»

در بخش تقدير از پودامجي، رئيس يونيماي جهاني، اين هنرمند هندي از حاضران خواست به احترام زنده‌ياد رشيدي يك دقيقه سكوت كنند و بايستند. نخستين رئيس غيراروپايي اتحاديه نمايشگران عروسكي، از مديران حوزه تئاتر در ايران خواست كه اجراي نمايش‌هاي عروسكي محدود به جشنواره نباشد و در طول سال تحقق يابد. در ادامه، آتيلا پسياني متن تقديرنامه پودامجي را براي حاضران خواند و لوح را به وي تقديم كرد.

در بخش بزرگداشت غريب‌پور، وي با اشاره به بحث‌هايي كه درباره برگزاري كنسرت در مشهد مي‌شود، افزود: «سال‌هاست در حرم مطهر امام هشتم شيعيان در مشهد نقاره‌زني انجام مي‌شود و نمي‌توان نقاره‌زني را از اين حرم جدا فرض كرد. هنر حذف‌شدني نيست و وقتي نمايش عروسكي در حال مرگ بود، برخي دولتمردان به اينگونه نمايش كمك بسيار كردند تا پا بگيرد.» لوح تقدير غريب‌پور را هم هنگامه مفيد و محمود عزيزي به وي اهدا كردند.

در بخش پاياني مراسم اختتاميه شانزدهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران- مبارك، از گروه‌هاي هلند، روسيه، افغانستان و هند تقدير شد و برومند در مقام دبير، 6جايزه به گروه‌ها و افراد برگزيده خود اهدا كرد؛ هما جديكار، پوپك عظيم‌پور، منير مولوي‌زاده، مرتضي اسدي‌مرام از كرمانشاه، محمدتقي اسماعيلي از اردبيل و سعيد موسوي راضي. اهداي تنديس و لوح تقدير به تمام گروه‌هاي حاضر در جشنواره و عكس يادگاري هنرمندان، پرده پاياني دوره شانزدهم بود.

کد خبر 344793

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha