همشهری آنلاین: هفته نخست فصل جدید بوندس‌لیگای آلمان با پیروزی مدعیان همیشگی همراه بود. بایرن مونیخ ۶ بر صفر برمن را درهم کوبید و دورتموند نیز از سد ماینتس گذشت. آر بی لاپیتزگ، تیم تازه‌وارد بوندس‌لیگا نیز یک امتیاز کسب کرد.

Bundesliga
  • بایرن مونیخ ۶ - وردر برمن صفر

شامگاه جمعه (۲۶ اوت / ۵ شهریور)، سوت آغاز پنجاه و چهارمین فصل از مسابقات بوندس‌لیگای آلمان به صدا درآمد. در دیدار افتتاحیه فصل جدید تیم بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی در حضور ۷۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه آلیانس مونیخ به مصاف وردر برمن رفت. این نخستین بازی کارلو آنچلوتی، سرمربی جدید بایرن مونیخ در مسابقات بوندس‌لیگا بود.

به گزارش دويچه‌وله، سرخ‌پوش‌های مونیخ این دیدار را توفانی آغاز کردند و از همان آغاز بازی کوشیدند مهمان خود را زیر فشار بگذارند. ۹ دقیقه از شروع پیکار نگذشته بود که ژابی آلونسو، هافبک اسپانیایی بایرن دروازه برمن را با شوتی محکم باز کرد و تیمش را یک بر صفر جلو انداخت.

برمن که سخت زیر فشار و حملات پیاپی میزبان قدرتمند خود قرار داشت، چند دقیقه بعد متحمل دومین ضربه شد. روبرت لواندوسکی، مهاجم لهستانی بایرن در دقیقه ۱۳ توپ را در پی دریافت پاسی تماشایی از فرانک ریبری برای دومین بار درون دروازه تیم مهمان جای داد. نیمه نخست این دیدار علی‌رغم حملات پیگیر بایرن مونیخ با همین نتیجه ۲ بر صفر به پایان رسید.

مونیخی‌ها نیمه دوم را نیز پرجنب و جوش آغاز کردند و ۳۹ ثانیه بیشتر از نیمه دوم نگذشته بود که به سومین گل خود دست یافتند. لواندوسکی سانتری را که توماس مولر روانه محوطه جریمه وردر برمن کرده بود، با حرکتی آکروباتیک درون دورازه‌ حریف کاشت.

سرخ‌پوش‌های بایرن با توجه به برتری ۳ بر صفر بر برمن کمی از سرعت بازی کاستند، اما همچنان تیم برتر میدان بودند. در دقیقه ۶۶ فیلیپ لام، کاپیتان پرتجربه بایرن مونیخ توانست چهارمین گل تیمش را به ثمر رساند. فرانک‌ریبری که سازنده‌ گل دوم بایرن مونیخ بود، در دقیقه ۷۳ پنجمین گل تیمش مقابل برمن را به ثمر رساند.

دقایقی از گل پنجم بایرن نگذشته بود که داور در پی خطای مدافع برمن روی رافینیا، بازیکن بایرن در محوطه جریمه، سوت پنالتی زد. روبرت لواندوسکی که ۲ بار در این دیدار گلزنی کرده بود، پشت توپ قرار گرفت و در دقیقه ۷۷ ششمین گل را از نقطه پنالتی برای بایرن به ارمغان آورد. مونیخی‌ها در ۷۱ درصد از طول بازی مالکیت توپ را در اختیار داشته و نزدیک به ۳۰ بار دروازه برمن را به خطر انداختند.

كارلو آنچلوتی، سرمربی موفق ایتالیایی که از فصل جدید هدایت کشتی بایرن مونیخ را در دست دارد، پس از پیروزی شاگردانش گفت: «ما فصل جدید را بسیار عالی شروع کردیم و در طول بازی کنترل میدان را در دست داشتیم. من از بازی تیم در مجموع بسیار راضی هستم.»

  • بوروسیا دورتموند ۲ - ماینتس یک

بوروسیا دورتموند که رقیب سرسخت بایرن مونیخ در سال‌های اخیر محسوب می‌شود، نخستین امتحان خود در فصل جدید بوندس‌لیگا را با موفقیت پشت سر گذاشت. زردپوش‌های دورتموند بعد از ظهر شنبه (۲۷ اوت / ۶ شهریور) در خانه خود توانستند ماینتس را ۲ بر یک شکست دهند.

دیدار دو تیم در حضور بیش از ۸۱ هزار تماشاگر در ورزشگاه دورتموند برگزار شد که نیمه نخست شاهد پیکاری پر جنب و جوش بودند. نیمه اول این دیدار با تک ‌گل پی‌ير امریک اوبامیانگ در دقیقه ۱۷ بازی با نتیجه یک بر صفر به سود دورتموند به پایان رسید. تیم ماینتس نیز در نیمه نخست به چند موقعیت دست یافت که بی‌نتیجه ماند.

اوبا میانگ

شادی تماشایی اوبامیانگ از باز کردن دروازه ماینتس

در نیمه دوم نیز زردپوش‌های دورتموند عملکرد بهتری از خود نشان داند و تیم برتر میدان بودند. بازی می‌رفت با همین نتیجه یک بر صفر به پایان رسد که داور در دقیقه ۸۹ به نفع دورتموند سوت پنالتی زد. اوبامیانگ، مهاجم دورتموند نیز از نقطه پنالتی دومین گل تیمش را به ثمر رساند. در واپسین لحظات بازی ماینتس هم توانست توسط موتو، دروازه میزبان را باز کند، اما این گل هم نتوانست اين تيم را نجات دهد.

  • آگسبورگ صفر - ولفسبورگ ۲

تیم ولفسبورگ که امیدوار است در فصل جاری بوندس‌لیگا در رده‌های بالای جدول جای گیرد، اولین دیدار خود را با پیروزی پشت سر گذاشت، آن هم در خانه حریف. "گرگ‌های" ولفسبورگ با گل‌های دیداوی در دقیقه ۳۵ و رودریگر در دقیقه ۸۹ میزبان خود، آگسبورگ را ۲ بر صفر شکست دادند و سه امتیاز مهم کسب کردند.

  • اف ث کلن ۲ - دارمشتات صفر

اف ث کلن نیز از تیم‌های موفق هفته نخست بوندس‌لیگای آلمان بود. کلنی‌ها توانستند با ارائه عملکردی موفق با نتیجه ۲ بر صفر از سد مهمان خود، دارمشتات بگذرند. گل‌های کلن در دقایق ۱۱ و ۶۱ به ترتیب توسط ریسه و مودسته به ثمر رسید.
آینتراخت فرانکفورت ۱ - شالکه صفر

تیم شالکه که با خرید بازیکنان جدید، خود را برای حضوری موفق در فصل جدید تقویت کرده است، نخستین آزمون خود را با ناکامی پشت سر گذاشت و با نتیجه ۱ بر صفر از آینتراخت فرانکفورت شکست خورد. فرانکفورت در این دیدار هم از لحاظ تهاجمی و هم از لحاظ جنگندگی چهره‌ بهتری از خود نشان داد. تک ‌گل این دیدار را آلکساندر مایر برای فرانکفورت در دقیقه ۱۳ به ثمر رساند.

  • هامبورگ یک - اینگولشتات یک

دیدار تیم‌های هامبورگ و اینگولشتات که در حضور بیش از ۵۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه هامبورگ برگزار شد، پس از ۹۰ دقیقه تلاش و دوندگی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. نیمه نخست این دیدار با گل "وود" در دقیقه ۳۰ با نتیجه یک بر صفر به سود هامبورگ پایان یافت. در دقیقه ۷۹ اما هینترزئر، بازیکن اینگولشتات با زدن گل تساوی یک امتیاز برای تیمش به ارمغان آورد.

  • هرتا برلین ۲ - فرایبورگ یک

در نخستین دیدار باقیمانده هفته نخست بوندس‌لیگای آلمان که بعد از ظهر یکشنبه برگزار شد، تیم‌های هرتا برلین و فرایبورگ رویاروی هم قرار گرفتند. این دیدار که در حضور بیش از ۴۱ هزار تماشاگر در ورزشگاه المپیک برلین برگزار شد، با پیروزی ۲ بر یک پایخت‌نشین‌ها به پایان رسید.

هر سه گل این دیدار در نیمه دوم به ثمر رسید. داریدا، ستاره برلین در دقیقه ۶۲ تیمش را یک بر صفر جلو انداخت. بازی می‌رفت با همین نتیجه به پایان رسد که هوفلر، بازیکن فرایبورگ در لحظات پایانی بازی گل تساوی را به ثمر رساند. شادی فرایبورگی‌ها اما لحظاتی بیش طول نکشید، چرا که شیبر، با زدن گل دوم برلین در واپسین ثانیه‌های بازی توانست پیروزی پایتخت‌نشین‌ها را قطعی سازد.

  • بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۲ - بایر لورکوزن یک

یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته نخست بوندس‌لیگا میان تیم‌های مونشن‌گلادباخ و بایر لورکوزن برگزار شد که هر دو نماینده‌ آلمان در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا هستند. این پیکار پرهیجان پس از ۹۰ دقیقه تلاش با پیروزی ۲ بر یک مونشن‌گلادباخ خاتمه یافت. گل پیروزی سفیدپوش‌های گلادباخ را اشتیندل ۵ دقیقه مانده به پایان بازی به ثمر رساند و سه امتیاز برای تیمش به ارمغان آورد.

 

  • هوفن‌هایم ۲ - آر بی لایپزیگ ۲

در آخرین دیدار هفته نخست بوندس‌لیگای آلمان که عصر یکشنبه (۲۸ اوت / ۷ شهریور) برگزار شد، تیم آر بی لایپزیگ، تازه‌وارد فصل جدید موفق شد در خانه هوفن‌هایم به تساوی ۲ بر ۲ دست یابد و یک امتیاز کسب کند. گل تساوی لایپزیگ در واپسین لحظات بازی توسط زابیتسر به ثمر رسید.

 

کد خبر 344754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha