همشهری آنلاین: مدیرکل راه آهن شمال گفت: طرح برقی کردن راه آهن شمال در قالب فایناس ۱.۲ میلیارد یورویی روسیه اجرایی می‌شود.

راه آهن برقی

به گزارش ايرنا، یوسف گران پاشا شنبه ( شش شهريور) همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در نشست خبری افزود : تفاهمنامه اولیه برای اجرای این پروژه بزرگ با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران دردولت تدبیر و امید منعقد شد.

وی اضافه کرد : برای برقی کردن محور راه آهن شمال نیاز به نوسازی و بازسازی ریل، تونل و مقاوم سازی پل ورسک و برخی پل های ارتباطی دیگر داریم که پس از انجام مقدمات، روسها وارد کار می‌شوند.

مدیرکل راه آهن شمال اظهارکرد : در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برای عملیاتی شدن رهنمودهای رهبری مبنی بر بهره‌گیری از توانمندی داخلی 70 تا 80 درصد از اجرای طرح‌های زیرساختی برقی شدن راه آهن از توان داخلی استفاده می‌شود.
به گفته وی دیزل مورد نیاز این محور هم در داخل کشور ساخته می‌شود.

گران پاشا مدت زمان احتمالی اجرا و تکمیل این پروژه را سه سال اعلام کرد و پیش‌بینی کرد این پروژه حداکثر تا 1398 تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی مزیت‌های برقی کردن راه آهن شمال را سرعت در انتقال کالا و مسافر و کاهش هزینه اعلام کرد.

  •  12 برابر شدن بودجه عمرانی راه آهن شمال در دولت یازدهم

مدیرکل راه آهن شمال گفت که اعتبار عمرانی این محور در دولت تدبیر و امید در مقایسه با دولت گذشته 12 برابر رشد کرد.
گران پاشا افزود : در دولت تدبیر و امید 502 میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های عمرانی محور راه آهن شمال و ایجاد زیرگذر اعتبار اختصاص یافت.

وی اضافه کرد : این در حالیست که در چهار ساله دولت دهم در مجموع 40 میلیارد ریال اعتبار عمرانی در اختیار راه آهن شمال قرار داده شد.

به گفته وی اعتبار سرمایه ای راه آهن نیز در این مدت در مقایسه با دولت قبلی نیز افزون بر سه برابر رشد یافت به طوری که در دولت یازدهم در مجموع سه ساله 63 میلیارد ریال اعتبار سرمایه‌ای اختصاص یافت که این اعتبار در دولت گذشته 21 میلیارد ریال بود.

گران پاشا افزود : افزایش اعتبار عمرانی و سرمایه‌ای راه آهن شمال باعث رشد طرح های نوسازی و بهسازی در این محور شده است.

محور راه آهن شمال از گرمسار در استان سمنان شروع و تا گرگان در استان گلستان است که در مجموع حدود 400 کیلومتر از این محور راه آهن سراسری در حوزه راه آهن شمال قرار دارد که تحت مدیریت مازندران و گلستان قرار دارد.

کد خبر 344502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha