مجموع نظرات: ۰
شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: به گفته یک محقق آلمانی رعایت عادات سالم زندگی توسط مردم موجب می‌شود که آنها بیش از ۱۰۰ سال زندگی کنند.

۷ توصیه برای داشتن عمر طولانی و سالم

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ری شیلینگ، استاد دانشگاه توبینگن آلمان، عنوان می‌کند که رعایت شماری از عادات سالم در زندگی که بارها در رسانه‌ها به آنها اشاره می‌شود می‌تواند به طول عمر بیش از ۱۰۰ سال بیانجامد. توصیه‌های این پزشک آلمانی به شرح زیر است:

۱. حتی اگر احساس خستگی می‌کنید تحرک روزانه‌تان را داشته باشید. باید ذهن‌تان را پرتحرک و فعال نگه دارید. بخشی از آن می‌تواند با انجام ورزش منظم روزانه برای حفظ تحرک ماهیچه‌ها و پیشگیری از اُفت آنها در اینده حاصل شود.

۲. از رژیم غذایی مدیترانه‌ای یا رژیم غذایی اوکیناوای پیروی کنید. این رژیم‌های غذایی حاوی میزان گوشت کمتر و مقدار بالای سبزی‌جات و فیبر هستند. این رژیم‌های غذایی کلسترول شما را پایین نگه می دارند، عروق تان مسدود نمی‌شوند، متابولیسم‌تان تحت کنترل است و مانع ار ابتلا به دیابت می‌شوند. اگر چاق نیستید و دیابت ندارید، سالها و دهه‌ها از سلامت خوب سیستم قلبی-عروقی برخوردار خواهید بود.

۳. هر روز دندان‌هایتان را مسواک کرده و از نخ دندان استفاده کنید. بدین ترتیب باکتری‌های موجود در دهان‌تان را کنترل کرده و از نفوذ آنها در خون‌تان که بر عروق قلب‌تان تاثیر می‌گذارد جلوگیری می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که حتی سلامت دهان از حملات قلبی هم جلوگیری می‌کند.

۴. اگر زخم و جراحت پوستی یا هر چیز غیرعادی در پوست‌تان مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه نمایید. درمان اولیه سرطان همواره اسان‌تر از زمانی است که تشدید شده باشد.

۵. سیگار کشیدن، مصرف الکل و استعمال تفریحی مواد مخدر را کنار بگذارید. سیگار کشیدن موجب حمله قلبی، سکته و سرطان می‌شود. مصرف تفریحی مواد مخدر با وضعیت شیمیایی بدن تداخل پیدا کرده و دارای عوارض جانبی است. برای حفظ سلامت کبدتان هم الکل مصرف نکنید.

۶. از چاقی پرهیز کنید که با سندروم متابولیک و دیابت مرتبط است. شاخص توده بدنی ایده‌آل شما باید بین ۲۱ تا ۲۲ باشد. با پیروی از رژیم غذایی که در بالا گفته شد و کاهش غذاهای شیرین و نشاسته‌ای می‌توانید مانع از چاقی شوید.

۷. خواب منظم داشته باشید، به زندگی خوش‌بین باشید و روابط اجتماعی خوبی داشته باشید تا سیستم ایمنی بدن‌تان قوی بماند و حالت تعادل هورمون‌هایتان حفظ شود. بدین ترتیب سلامت احساسی و فیزیکی شما حفظ خواهد شد.

کد خبر 344487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha