همشهری آنلاین- علی شاکری: ستاره سابق تیم ملی والیبال در ارزیابی‌اش از عملکرد تیم ایران در بازی‌های المپیک گفت : نتایج تیم ملی راضی‌کننده نبود و در نمایش تیم ملی هیچ نشانی از بازی‌های قبلی مشاهده نشد.

Torkashvand

محمد ترکاشوند با اشاره به پیروزی‌های قبلی ایران مقابل قدرت‌های بزرگی چون ایتالیا، روسیه، لهستان و آمریکا گفت: با این پیشینه انتظار بازی‌های بهتری با توجه به پتانسیل بالای بازیکنان می‌رفت.

وی افزود: ما در گروهی به نسبت آسان در مقایسه با گروه مقابل قرار گرفته بودیم که سه تیم برترش روی سکو رفتند و ما تنها برابر تیم‌هایی مثل مصر و کوبا برنده شدیم که سطحشان کاملا پائین‌تر از ما قرار داشت و اصلا در حد و اندازه والیبال ایران نبودند.

ترکاشوند در پاسخ به سوال كه که آيا دلایل ضعیف ظاهر شدن به عملکرد کادر فنی و انتخاب بازیکنان برمی‌گشت؟ گفت: باید برای رسیدن به جواب فلاش بکی به گذشته زد. زمانی که ولاسکو آمد و با قدرت روانشناسی بالا و مدیریتی قوی با شناختی خوب روی بازیکنان در مدت دو سال باعث تحول در والیبال ایران شد و والیبال دو سال خوب را با او تجربه کرد. البته از رفتن او هم فدراسیون خوشحال شد و هم بازیکنان! چرا که فدراسیون نمی‌توانست حرف‌های خود را به او دیکته كرده و بازیکن به تیم ملی تحمیل کند.

بازیکن سابق تیم ملی در ادامه افزود: بعد نوبت کواچ شد. در سال اول حضور او همه چیز خوب پیش رفت تا جایی که بازیکنان برای اثبات حقانیت خود در زمان ولاسکو و اين كه آنها بودند كه باعث نتیجه‌گیری شدند، عالی ظاهر شدند و توانستند ضمن مقام چهارمی لیگ جهانی، تیم‌های بزرگی را شکست دهند. سال دوم مصادف با بی‌انگیزگی بازیکنان بود و کار به جایی رسید که 11 بازیکن از 12 بازیکن خواستار کنار رفتن کواچ شدند که فدراسیون در جلساتی نمادین که قبلا تصمیم گرفته شده بود، آن را عملی کرد.

سرمربی فصل پیش متین ورامین در ادامه توضیحات خود به آمدن سیچلو اشاره کرد و اظهار داشت: نمی‌دانم چه شد که فرد منفور دوران ولاسکو که بازیکنان او را جاسوس او می‌خواندند، تا جذب یک سرمربی خوب به تیم ملی دعوت شد! نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد، فدراسیون به دنبال او بود تا از طریق وی برنامه‌های خود را پیش ببرد.

وی در ادامه البته مشکل والیبال را جنگ قدرت در تیم ملی دانست و یاد آور شد: باند بازی و جنگ قدرت میان خوش‌خبر سرپرست و افشاردوست دبیر کل از جمله دیگر مشکلات والیبال است که هر کدام سعی می‌کنند نیروهای خود را وارد والیبال تیم ملی کنند و متاسفانه آقای داورزنی با وجود اطلاع از این امر اقدامی انجام نمی‌دهد.

البته اینها کارهای قشنگی نیست و من هرگز از روی غرض‌ورزی نمی‌گویم و خیلی هم دوست دارم در جلسات کارشناسی رو در رو عرض کنم و همه این حرف‌ها بابت این است که والیبال را دوست دارم.

ترکاشوند در خاتمه گفت، مسائل دیگری هم هست، ولی با توجه به این که دوست ندارد فعلا بگوید، سکوت اختیار می‌کند.

کد خبر 344479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha