چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: با هدف تشویق زنان مسلمان برای پیوستن به خدمت نظام، حجاب به عنوان بخشی از لباس رسمی پلیس اسکاتلند پذیرفته شد.

پلیس اسکاتلند

به گزارش شبستان، حجاب بخش اختیاری از لباس رسمی پلیس اسکاتلند شد تا زنان مسلمان به پیوستن به خدمت نظام تشویق شود. افسران مسلمان پیش از این برای داشتن حجاب باید موافقت مسئولان را کسب می‌کردند، اما اکنون حجاب بخش رسمی از لباس پلیس است.

روزنامه دیلی تلگرام به استقبال جمعیت مسلمانان پلیس اسکاتلند که سال 2010 میلادی برای برقراری ارتباط مستحکم با اقلیت های مسلمان تاسیس شد، از اعلام رسمی این خبر اشاره کرد.

« پیل گورملی» رئیس پلیس اسکاتلند گفت: اعلام این مسئله مرا خوشحال می‌کند و از حمایت جامعه به ویژه جامعه مسلمانان و همچنین افسران پلیس و کارمندان استقبال می‌کنیم.

گزارش هیئت پلیس اسکاتلند در اوایل سال جاری حاکی از آن بود که چهار هزار و 809 زن در سالهای 2015-2016 خواستار پیوستن به پلیس بودند.

«فهد بشیر» رئیس جمعیت مسلمانان پلیس اسکاتلند، این امر را یک گام مثبت در مسیر صحیح دانست که نگاه کلی و جامع به سازمان ما را تضمین می‌کند، بدون شک این اقدام بیشتر زنان مسلمان و اقلیت‌های دیگر را برای پیوستن به پلیس اسکاتلند تشویق می‌کند.

گفتنی است، پلیس لندن از 10 سال پیش حجاب را به عنوان بخشی از لباس رسمی پلیس تصویب کرده بود.

کد خبر 344289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha