چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد سری جدید خودروهای این شرکت سریع‌ترین خودروهای برقی در جهان خواهند‌بود.

براساس گزارش CNN، اين شركت به تازگي اعلام كرده‌است كه باطري‌هاي جديد به خودروهاي مدل اس تسلا امكان خواهند‌داد تا در كمتر از 2.5 ثانيه از شتاب صفر به 96 كيلومتر بر ساعت برسند، به اين ترتيب اين خودروها به سريعترين مدل از محصولات تسلا تبديل خواهدشد.

البته نبايد فراموش كرد كه دو خودروي پورش 918 اسپايدر و لافراري از قابليت رسيدن به چنين شتابي برخوردارند، اما اين دو خودرو توليداتي بسيار گران‌قيمت،‌چند ميليون دلاري و محدود بودند كه ديگر براي فروش ارائه نمي‌شوند.

اما خودروي جديد و سريع تسلا بسيار ارزان‌قيمت‌تر است و حدود قيمت آن 134 هزار دلار تعيين شده‌است. باطري جديد P100D نام دارد و در مدل اس سواري و مدل ايكس شاسي بلند به كار گرفته شده‌است.

تسلا مي‌گويد اگرچه اين خودروهاي حاوي اين باطري گران‌قيمت هستند، اما بايد تاكيد كنيم كه فروش هريك از اين خودروها به ساخت خودروي كوچك‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر تسلا 3 كمك خواهد كرد. اگر مستريان خودروهاي مدل اس و ايكس را خريداري نكنند، ما توانايي تامين بودجه براي ساخت مدل 3 را نخواهيم داشت.

باطري جديد 100 كيلوواتي همچنين به مدل اس مكان مي‌دهد با هربار شارژ مسافتي برابر 506 كيلومتر را بپيمايد. مدل ايكس نيز با استفاده از اين باطري در 2.9 ثانيه از شتاب صفر به 96 كيلومتر بر ساعت مي‌رسد و با هربار شارژ 465 كيلومتر مسافت را طي مي‌كند.

کد خبر 344232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha