همشهری آنلاین: نمایشگاه گروهی «کتاب خانه است» به کوشش فوآد فراهانی در گالری آران برگزار می‌شود.

به گزارش همشهري آنلاين، این نمایشگاه که از پنجم تا بیست‌و‌دوم شهریورماه 1395پر پاست بخشی از پروژه‌های گالری آران است که این بار با همکاری موسسه فرهنگی هنری چارسو برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه آثاری با محوریت کتاب از هنرمندان مهدی حسینی، سعید روانبخش، ساعد مشکی، المیرا میرمیران، حسین والامنش، میلاد پروز، هما دلورای، سینا سیفی، فوآد فراهانی، مریم فرشاد و بهزاد متبحری به نمایش گذاشته خواهد شد.

پروژه «کتاب خانه است» نوعی بیان هنری در قالب آرتیست بوک‌های این هنرمندان است. لارنس واینر2 در مصاحبهای گفت: «خُب... خیلی ساده است؛ کتاب، کتاب است. هنرمندان آدماند و آدمها کتابها را میسازند.» دههی 1960 (با ظهور هنر مفهومی) برای بسیاری از هنرمندان دوران تجربهآزمایی فرمهای تازهی خودـ‌بیانگری بود. آرتیست بوکها با مؤلفههای مهمی همچون دسترسپذیری، سرعت و سهولت تولید امکانات ارتباطی متفاوتی را برای هنرمندان محقق ساختند. آرتیست بوکها نیز مانند هر مدیوم دیگری، ابزاری برای انتقال ایدهها و تجربیات کلامی و تصویری از جانب هنرمند به تماشاگر/خواننده هستند؛ و اینچنین این ژانر در طول چند دهه تنوعی توصیفناپذیر را تجربه کرده است.

گالری آران در خیابان نوفلوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ واقع شده است. افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ۴ تا ۸ بعد از ظهر روز جمعه ۵ شهریور برپا خواهد شد. در روزهای دیگر به جز شنبه‌ها گالری آران از ساعت ۱ تا ۷ بعد از ظهر به روی علاقه مندان باز است.

کد خبر 344229

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha