چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۲ ریشتر در ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ مرکز ایتالیا را لرزاند و شهر آماتریس را ویران کرد.

زلزله

براساس گزارش فاكس‌نيوز، از آنجايي كه از زلزله در ساعات اوليه بامداد رخ داده‌است، تعداد زيادي از ساكنان اين شهر در زير آوار مدفون شده‌اند. لرزه‌ها از ساعت 3:36 بامداد آغاز شده و در منطقه‌اي وسيع از ايتالياي مركزي، از جمله رم احساس شدند. تصاوير اوليه از پي از وقوع زلزله آوار خانه‌ها را نشان مي‌دهند كه خيابان‌ها را پوشانده‌اند.

مركز لرزه‌شناسي مديترانه‌اي اروپا شدت اين زلزله را 6.1 ريشتر اعلام كرده‌است و مركز مطالعات زمين‌شناسي آمريكا آن را زلزله‌اي 6.2 ريشتري ثبت و كانون آن را در 170 كيلومتري شمال رم و در عمق 10 كيلومتري از سطح زمين اعلام كرده‌است. آماتريس، آكومولي و نورسيا شهرهايي هستند كه بيشترين آسيب را ديده‌اند. پس‌لرزه‌ها تا چندين ساعت شهرهاي ايتاليا را لرزانده است و شهروندان از ترس جان خود به خيابان‌ها پناه آورده‌اند.

سرجيو پيروزي شهردار آماتريس اعلام كرده‌است كه تعدادي از شهروندان زير آوار گيرافتاده‌اند، برق قطع شده و براي پاكسازي خيابان‌ها به ماشين‌آلات سنگين نياز است. زمين‌لرزه‌اي كه در سال 2009 در منطقه‌اي مشابه از ايتاليا رخ داد، جان 300 نفر را گرفت. همچنين در سال 1997 نيز زمين‌لرزه‌اي در اين منطقه رخ داد كه علاوه بر خسارت‌هاي جاني، به آثار باستاني اين منطقه نيز خسارت‌هاي جبران‌ناپذيري وارد كرد.

کد خبر 344207

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha