با افتتاح باغ کتاب تهران سرانه مطالعه ۱۰دقیقه افزایش می‌یابد. این جمله را مدیرعامل مؤسسه نشر شهر اعلام کرد و گفت: باغ کتاب تهران به مکانی برای لذت بردن مردم از کتاب تبدیل خواهد شد.

کتاب

سيد مجيد‌حسيني افزود: نمايشگاه كتاب به توليد در اين زمينه كمك مي‌كند، اما باغ كتاب تهران، به جاي تمركز بر حلقه توليد در نشر، به تقاضا و مصرف‌كننده كتاب توجه دارد. وي اضافه كرد: رسالت اصلي ما در باغ كتاب تهران، علاقه‌مند كردن كودكان و نوجوانان به كتاب خواندن است و ما از طريق بخش‌هاي طراحي شده در باغ كتاب تهران ازجمله تالار علم و خلاقيت كودكان و نوجوانان و سالن‌هاي تئاتر و سينما، آنان را به مطالعه و كتاب خواندن علاقه‌مند مي‌كنيم.

مسئول بهره‌برداري از پروژه باغ كتاب تهران با اشاره به اينكه براساس اظهارات مديرعامل شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران روند ساخت پروژه باغ كتاب تهران تا پايان سال‌جاري به پايان مي‌رسد، گفت: در اجراي نخستين طرح خود در مدارس با عنوان باشگاه آرزوهاي بزرگ در بين 580هزار كودك و نوجوان 200هزار جلد كتاب توزيع شد كه از اين طريق سرانه مطالعه اين افراد از 15دقيقه به 28دقيقه ارتقا پيدا كرد. حسيني با تأكيد بر اينكه پيش‌بيني ما افزايش 10دقيقه‌اي سرانه مطالعه در بين كودكان و نوجوانان از طريق مجموعه باغ كتاب تهران است، افزود: جامعه هدف ما در مرحله اول يك ميليون و 90هزار كودك و نوجوان تهراني است.

کد خبر 344194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha