مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۸
۰ نفر

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که پیش‌روی والدین نابارور است، هزینه‌های بالای درمان ناباروری است که باتوجه به بند ۲سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه جمعیت، لازم است برای تحت پوشش قرار گرفتن هزینه‌های درمان ناباروری قدم برداشته شود.

در همين حال، معاون فني دفتر سلامت، جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با بيان اينكه در برنامه ششم توسعه، هدف، افزايش پوشش بيمه‌اي خدمات ناباروري است، گفت: يكي از برنامه‌هاي وزارت بهداشت پيشگيري از ناباروري است كه در سيستم معاونت بهداشتي با جديت در حال پيگيري است.

محمد اسلامي به اجراي اين برنامه از اوايل نيمه دوم سال ۹۳ اشاره كرد و افزود: اين برنامه از زمان اجرا تاكنون پيامدهاي مطلوبي را به‌دنبال داشته است؛ طوري كه با آموزش دادن و در اختيار گذاشتن مطالب آموزشي براي عموم مردم، مي‌توانيم در راستاي افزايش آگاهي افراد در مورد شيوه زندگي كه مرتبط با ناباروري است، گام برداريم. همچنين افزايش تعداد مراكز درماني دولتي يكي از برنامه‌هاي وزارت بهداشت است كه شاهد افزايش اين مراكز در سال گذشته بوده‌ايم. البته در سال گذشته مراكز درماني دولتي موجود با دريافت منابع در جهت بهبود استاندارد تجهيزات مراكز خود اقدام كرده‌اند. وي به تحت پوشش بيمه قرار گرفتن تعدادي از داروهاي پرمصرف وارداتي اشاره كرد و گفت: هزينه درمان ناباروري براي زوجين كشور براساس محاسبات در سال۹۲، 6 هزار ميليارد تومان برآورد شده است و اميد است در پايان برنامه ششم بخش عمده خدمات ناباروري تحت پوشش بيمه قرار گيرد.

وي به فعاليت بنياد بركت در زمينه درمان ناباروري اشاره كرد و گفت: اولويت در بنياد بركت، كمك در پرداخت هزينه‌هاي درمان زوجين كم‌بضاعت فاقد فرزند است. اين بنياد كليه هزينه‌هاي درمان را تأمين مي‌كند. تاكنون هم بيش از 2هزار نفر با مراجعه به بنياد بركت، خدمات دريافت كرده‌اند.

کد خبر 344192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha