چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۵
۰ نفر

تمام وقت جلسه شورای شهر تهران به بحث و تبادل نظر درباره موضوع فقر و آسیب‌های اجتماعی اختصاص داشت.

شورای شهر

رئيس كميته امداد امام خميني (ره) كه براي دومين بار ظرف 3سال گذشته به صحن علني شوراي شهر تهران آمد در سخنان خود مسائل مربوط به فقر و آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه را بسيارعميق و وسيع دانست. پرويز فتاح پيش از حضور در جلسه شوراي شهر ملاقاتي نيز با دبير شوراي امنيت ملي داشت. رئيس كميته امداد درباره شيوه مردمداري در كشور گفت: فقرا در كشور تشكلي ندارند كه صدايشان را به گوش صاحبان قدرت برسانند و اين شرمندگي براي من و امثال من است كه نجابت مردم فقير و درعين حال هميشه در صحنه كشور را به پاي خوبي خودمان بگذاريم.

فتاح از وجود 6ميليون فقير تحت پوشش كميته امداد سخن گفت. از نظر فتاح نمونه آسيب‌هاي اجتماعي مشاهده شده در تهران درهيچ جاي كشور وجود ندارد؛ وضعيتي كه در تحليل، كارشناسان را عاجز كرده و اساسا كميته امداد امام براي مبارزه با اينگونه آسيب‌ها نظير زنان خياباني، كودكان كار، تكدي‌گري، اعتياد و... طراحي نشده است. وي از برگزاري جلسات مشترك دائمي كميته امداد با شهردار تهران سخن گفت و تأكيد كرد:

با شهرداري تهران در بحث ريشه‌كني فقر كاملا هماهنگي و هم‌افزايي وجود دارد منتها تقاضاي ما از شهرداري دريافت زمين و كسب مجوز ساخت‌وساز براي مددجويان است. فتاح در پايان اظهاراتش پيشنهاد داد تا جمعيت40هزارنفري مددجويان تحت پوشش كميته امداد تهران را به شهرداري تهران واگذار كند تا كميته امداد با فراغت از تهران كار حمايت از مددجويان بقيه شهرهاي كشور را برعهده گيرد. اظهارات اعضاي شوراي شهر تهران در واكنش به سخنان رئيس كميته امداد امام خميني(ره) را در جدول مقابل مي‌خوانيد.

  • بازگشايي بخشي از خيابان 17شهريور

يكي از موضوعات مطروحه از سوي رئيس شوراي شهر تهران در جلسه ديروز بازگشايي آزمايشي خيابان صفا به سمت ميدان شهدا بود. مهدي چمران با تقسيم نارضايتي شهروندان به سه دسته گفت: نخست نارضايتي ساكنان است چون دسترسي‌هاي مستقيم آنها قطع شده بود. در مرحله بعد عدم‌امنيت اخلاقي و نگراني‌هايي است كه در ميان ساكنان اين محور به‌وجود آمده و دسته سوم هم نارضايتي كسبه آن مسير است كه بيشتر بنگاه‌دار و داراي نمايشگاه اتومبيل هستند. به گفته وي در نخستين گام، پليس در اين معبر مستقر مي‌شود تا نسبت به برقراري امنيت و جمع‌آوري معتادان اقدام كند. مرحله دوم مربوط به بنگاه‌داران اتومبيل است كه در جاده خاوران مكاني براي ادامه فعاليت آنان اختصاص داده شد؛ البته مغازه فعلي آنان نيز در اختيار خودشان خواهد بود.

محمد حقاني هم بازگشايي آزمايشي محور 17شهريور را يك مسكن دانست و علاج واقعي را تنها بازگشت به حالت سابق اعلام كرد. محمد سالاري، رئيس كميسيون معماري و شهرسازي هم معتقد بود اساسا بازگشايي خيابان 17شهريور منوط به تصميم شوراي شهراست.بنا بر اين گزارش، ديروز شوراي اسلامي شهر تهران تغيير نام خيابان ناز واقع در منطقه يك شهرداري تهران به نام شهيد شيخ‌نمر باقرالنمر را نيز تصويب كرد.

  • تذكرات اعضا

5نفر از اعضاي شوراي شهر تهران ديروز در صحن علني اجازه طرح تذكرات خود را يافتند. ابتدا تذكر غلامرضا انصاري به صدا و سيما بابت قطع بخشي از سخنراني رئيس‌جمهور بود. انصاري همچنين به مناسبت روز 28مرداد‌ماه و كودتاي ننگين آمريكا در اين روز، خواستار آن شد تا چهارراه پارك وي يا خيابان نفت در تهران به نام دكتر محمد مصدق نامگذاري شود. وي همچنين خواستار آن شد تا گزارش سازمان بازرسي كل كشور درباره واگذاري غيرقانوني برخي املاك به اعضا نيز ارائه شود كه در پاسخ مهدي چمران به‌عنوان رئيس شوراي شهر گفت: هيچ گزارشي از سوي سازمان بازرسي دراين باره به شوراي شهر ارائه نشده است.

رحمت‌الله حافظي نيز در تذكري خواستار اصلاح ساختار HSE براي جلوگيري از تكرار حوادث مشابه بوستان الغدير شد. احمد حكيمي‌پور، عضو ديگر شوراي شهر نيز گفت: 2هزار و 350ميليارد تومان از حقوق شهروندان در واگذاري و قيمت‌گذاري املاك پايمال شده كه شورا بايد پيگير اين موضوع باشد. وي همچنين بابت وضعيت ايمني گودبرداري خيابان ايران‌زمين ابراز نگراني كرد.
عبدالحسين مختاباد نيزگفت: شاخصه انقلاب اسلامي هنر بود اگر نه، دنيا ما را مثل طالبان نگاه مي‌كرد.

عبدالمقيم ناصحي، رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر نيز بابت طولاني شدن تكميل بزرگراه شهيد بروجردي در منطقه 18تذكر داد و گفت: اين بزرگراه، منطقه 18را از بن‌بست خارج مي‌كند.

جدول

جدول

کد خبر 344173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha