همشهری آنلاین: رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: وام دانشجویی نسبت به سال ۹۳ رشد ۱۱۰ درصدی داشته به طوری که سال گذشته ۴۳ میلیارد تومان کمک به دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

دکتر مجتبی صدیقی

به گزارش فارس، دكتر مجتبی صدیقی در گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه تهران، گفت: در بخش اعزام دانشجویان دکترا برای فرصت‌های کوتاه‌مدت بیش از 60 درصد افزایش داشتیم و بیش از 1300 دانشجوی دکترای داخل از فرصت کوتاه‌مدت استفاده کردند.

وی افزود: افزایش پوشش وام‌ها با وجود کمبود اعتبارات از اقدامات سازمان امور دانشجویان بوده و رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشجویی را در 5 سطح انجام دادیم به طوری که امسال سطح پنجم ارتقا یافته و منابع را نیز بیشتر می‌کنیم.

صدیقی ادامه داد: پرداخت وام‌ها رشد 110 درصدی داشته است و 43 میلیارد تومان کمک به دانشگاه‌ها صورت گرفت، همچنین زمان پرداخت وام‌ها از 3 ماه به 27 روز رسیده است.

وی عنوان کرد: بر اساس تصویب هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان این امکان محقق شد که کمک به اجاره خوابگاهی صورت بگیرد و 13 ساختمان اضافه شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به آمار اعتیاد در دانشگاه‌ها، گفت: مصرف بیش از 10 بار قلیان بین 8.5 درصد دانشجویان و مصرف بیش از 10 بار سیگار بین 10 درصد دانشجویان رایج است.

وی افزود: خواب نامناسب بین حدود 30 درصد دانشجویان، عدم تحرک بدنی بین 27 درصد رایج است و 52 درصد از دانشجویان بیش از 2 ساعت در روز اوقات فراغت دارند.

صدیقی ادامه داد: آمار باورها و رفتارهای مذهبی دانشجویان بین 70 تا 95 درصد است، موافقت به ازدواج در دوران دانشجویی 65 درصد و افتخار به مفاخر ایرانی 72 تا 96 درصد است.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: امسال سال منتهی به انتخابات است که چنین سال‌هایی همیشه با افزایش طبیعی تحرکات سیاسی مواجه بوده و برای این منظور برنامه‌هایی داریم.

کد خبر 344132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha