مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

با حضور ‌ ۸۰ درصد از شرکت‌های فعال لیفتینگ، چهارمین همایش و نمایشگاه سالانه استاندارد و ایمنی جرثقیل‌ها، لیفتراک‌ها، بالابرها، تجهیزات باربرداری و صنایع وابسته در تاریخ ۳ و ۴ شهریور ۱۳۹۵ در محل پژوهشگاه صنعت نفت در شهر تهران برگزار می‌شود.

poster

اين همايش و نمايشگاه‌ در حالي برگزار مي‌شود كه مديريت شهري تهران طي يك‌سال اخير نسبت به غيراستاندارد بودن بسياري از تاوركرين‌هاي فعال (جرثقيل‌هاي ساختمان‌سازي، جرثقيل‌هاي برجي، جرثقيل‌هاي سقفي و دروازه‌اي و جرثقيل‌هاي ماشيني) انتقاد ‌كرده است.

در اين بين تعدادي از اعضاي شوراي شهر تهران همچون احمد دنيامالي، اقبال شاكري و معصومه آباد اعلام كرده‌اند كه عمر مفيد بسياري از تاوركرين‌ها به سر رسيده و دست دوم بودن آنها ممكن است هر لحظه با حوادثي همراه شود. آنها همچنين به عدم‌توانايي اغلب اپراتورها در كنترل دستگاه هشدار داده‌اند. اعضاي شوراي شهر همچنين نسبت به واردات بدون نظارت تاوركرين‌هاي دست‌دوم از كشورهاي حاشيه خليج‌فارس ابراز نگراني كرده‌ و اعلام كرده‌اند كه سازمان استاندارد بايد نسبت به كنترل جرثقيل‌ها جديت بيشتري به خرج دهد.

حال قرار است در چهارمين همايش و نمايشگاه تاوركرين‌ها اين مسائل مورد بررسي دقيق قرار بگيرد. در ‌ اين همايش، تجهيزات مرتبط همچون متحرك ليفتراك‌ها و بالابرها و صنايع وابسته همچون فروشندگان و واردكنندگان سيم بكسل، تابلوهاي برق جرثقيل، فروشندگان و واردكنندگان شگل، تسمه و زنجير كمك بالابري نيز به نمايش در خواهد آمد. رضا عبدي، رئيس چهارمين همايش و نمايشگاه سالانه استاندارد و ايمني جرثقيل‌ها ‌ هدف از برگزاري اين همايش را شناسايي وضعيت موجود در كشور و دانش علمي از لحاظ تجهيزات اعلام كرد و گفت:

بايد از اعمال شتاب‌زده و عجولانه كه باعث ضربه زدن به اين صنعت مي‌شود پيشگيري كنيم. به گفته وي همچنين محورهايي نظيرافزايش سطح استاندارد‌هاي ايمني و بازرسي فني جرثقيل‌ها و صنعت حمل و انتقال بار «ليفتينگ»، بررسي حوادث سالانه در سطح بافت شهري و صنعتي سراسر كشور ‌ و بررسي راهكارها و روش‌هاي كشور‌هاي پيشرفته نيز مورد بحث قرار مي‌گيرد. وي با بيان اينكه اين همايش در سطح ملي و بين‌المللي برگزار خواهد شد، افزود:

كارشناسان و صاحب‌نظران اين حرفه مي‌توانند دانش خودشان را به‌روزرساني كنند زيرا با دعوت از متخصصان خارج از كشور ازجمله امارات، استراليا، سنگاپور و آلمان پل ارتباطي خوبي ميان صنعت پيشرفته و در حال پيشرفت ازجمله كشورمان برقرار شده است.اينطور كه عبدي عنوان كرد اكنون طول عمر دستگاه‌هايي همچون تاوركرين‌ها تقريبا بالاي 12سال است و اين رقم براي برخي از دستگاه‌ها خيلي زياد است. گفتني است علاقه‌مندان به چهارمين همايش نمايشگاه سالانه استاندارد و ايمني جرثقيل‌ها و ليفتراك‌ها جهت كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با شماره تلفن 88930943تماس گرفته يا به سايت PHQEVENTS.COM مراجعه كنند.

کد خبر 343578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha