همشهری آنلاین: وزیر بهداشت گفت: سلامت به معنی درمان نیست بلکه پیشگیری از بیماری‌ها است.

وزیر بهداشت

به گزارش وبدا، دکتر سید حسن هاشمی، در حاشیه مراسم افتتاح دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که در سالن نیلفروش زاده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، بر لزوم اهمیت ورزش در زندگی افراد جامعه و پیشگیری از بیماری‌های مختلف، تاكيد كرد.

وزير بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر مردم نسبت به سلامتی خودشان اهتمام ویژه ای دارند اما کافی نیست.اگر افراد در هفته 30 دقیقه ورزش و تحرک داشته باشند، از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌شود، عمر آنها افزایش و هزینه‌های کشور کاهش می‌یابد.

وی افزود: بسیاری از علل بیماری مردم ایران به غذا و سبک زندگی نامناسب مربوط می‌شود بنابراین مردم باید تحرک لازم داشته باشند.

هاشمی گفت: مقام معظم رهبری به یکی از دوستان ما فرموده بودند که انجام ورزش تا سن 40 سالگی برای انسان مستحب و پس از آن واجب است بنابراین حتما همه افراد جامعه باید به ورزش کردن بپردازند؛ نسل جوان برای افزایش نشاط، شادابی و اعتماد به نفس و افراد مسن برای کاهش بیماری‌ها ورزش کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش سن امید به زندگی مردم ایران، افزود: امید به زندگی در بین مردان به 76 و در زنان به 80 سال رسیده ،اما سن زندگی سالم در بین مردم حدود 63 سال است و بقیه عمر مردم معمولا همراه با معلولیت، بیماری و درد است.

هاشمی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان‌های کشور اظهار داشت: خوشبختانه در قالب طرح تحول سلامت بیش از دو میلیون متر مربع از فضای 570 بیمارستان وزارت بهداشت نوسازی و بازسازی شدند.

وزیر بهداشت یادآور شد: تلاش داریم تا در تمام استان‌های کشور عملیات ساخت بیمارستان‌های بیش از 500 تختخوابی را آغاز کنیم و در استان اصفهان نیز دو بیمارستان با ظرفیت یک هزار تختخواب راه اندازی می‌شود و علاوه بر آن، بخش خصوصی نیز به حوزه سلامت وارد خواهد شد.

هاشمی گفت: در حال حاضر شاخص تخت بیمارستانی کشور 1.6 و در اصفهان 1.2به ازای هر هزار نفر است که از این نظر، اصفهان یکی از مناطق محروم کشور به حساب می‌آید بنابراین باید با همت مسئولان و کمک دولت و با تسهیل ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت، تعداد تخت‌های کشور را افزایش داد تا به میانگین این شاخص در منطقه نزدیک شویم.

وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود گفت: به نظر من بیکاری، وضعیت معیشت و مسکن، از مشکلات جدی مردم است که باید تمام مسئولان در قوای سه گانه دست در دست همدیگر به دور از حاشیه‌ها و با رعایت و توجه به "متن" که مردم و مشکلات آنها است در جهت کاهش آن تلاش کنند.

هاشمی ضمن تقدیر از تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان و صدا و سیما در گسترش فرهنگ ورزش و سلامتی در کشور هم تشكر و قدرداني كرد.

کد خبر 343062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha