همشهری آنلاین: رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری گفت: ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به عنوان سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر بهزاد سلطانی در جمع مدیران بخش‌های خصوصی و مؤسسات دانش‌بنیان و رؤسای دانشگاه‌ها اظهار کرد: 3 هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی پیش‌بینی شده همچنین مبلغ نیم درصد نیز به عنوان بودجه عمومی دولت برای این صندوق در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تا کنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از سرمایه اولیه این صندوق تخصیص داده شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه و اساسنامه، جهت‌گیری‌های این صندوق مشخص شده است و این صندوق برای ایجاد زیرساخت‌ها تشکیل نشده است.

سلطانی تصریح کرد: صندوق از طرح‌های پژوهشی حمایت می‌کند و می‌تواند با ارائه تسهیلات با سود ۱۱ درصد از شرکت‌های ثبت‌شده، شرکت‌های خصوصی، تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند.

وی ادامه داد: این صندوق از طرح‌های پژوهشی استان‌های محروم حمایت خواهد کرد.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: تخصیص اعتبار به 1200 طرح در صندوق نوآوری و شکوفایی مصوب شده است.

سلطانی تاکید کرد: اعتبار هزینه‌شده برای طرح‌های مصوب شرکت‌های دانش‌بنیان ۷۳۱ میلیارد تومان برای 2500 شرکت دانش‌بنیان است.

وی ادامه داد: 1800 شرکت طرح‌های خود را به صندوق ارائه دادند که ۶۰۰ طرح به دلیل اقتصادی و دانش‌بنیان نبودن مصوب نشدند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه دو هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور به ثبت رسیده است، تصریح کرد: 6000 شرکت دیگر نیز در نوبت ثبت هستند. در ۱۲ سال گذشته، ۱۸ مجوز صندوق پژوهش نوآوری صادر شده بود اما در 6 ماه اخیر هفت مجوز شرکت پژوهشی صادر شده است.

کد خبر 343056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha