شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۴
۰ نفر

شیوع بیماری هپاتیتB در منطقه بلوچستان پاکستان باعث شده تا پزشکان نسبت به شیوع این بیماری در مناطق مختلف بلوچستان به‌ویژه منطقه «نصیرآباد» هشدار دهند.

پايگاه خبري اردوتايمز پاكستان به نقل از دكتر محبوبعلي بلوچ نوشت كه «تحقيقات نشان مي‌دهد 20 تا 30درصد مردم بلوچستان به بيماري هپاتيتB مبتلا شده‌اند و بيش از 10درصد مردم بلوچستان نيز به بيماري هپاتيتC مبتلا هستند كه متأسفانه هيچ اقدامي براي جلوگيري از شيوع اين بيماري صورت نگرفته است.»

دكتر اسماعيل ميرواني، مسئول مبارزه با هپاتيت ايالت بلوچستان نيز گفت كه تعداد مبتلايان به هپاتيت در حال افزايش است و ممكن است اين بيماري به ايالت‌هاي مجاور و كشورهاي همسايه نيز گسترش پيدا كند. اين هشدارها در حالي‌مطرح مي‌شود كه بلوچستان وسيع‌ترين ايالت پاكستان از غرب با كشورمان مرزي 900كيلومتري دارد و در شمال نيز با افغانستان بيش از هزار كيلومتر مرز مشترك دارد.

گفتني‌است هپاتيت نوعي بيماري ويروسي در انسان‌هاست كه به كبد بيشترين آسيب را مي‌زند و هپاتيتB، جدي‌ترين نوع آن است كه باعث التهاب و تورم در كبد مي‌شود و به بافت كبد آسيب جدي وارد مي‌كند. آب و غذاي آلوده مهم‌ترين عامل بيماري هپاتيت هستند كه در بلوچستان اين موضوع به وضوح مشخص است.

کد خبر 342235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha