همشهری آنلاین: تصاویر ویدیویی ضبط شده توسط مقام‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق مدتی پس از بمباران‌های اتمی آمریکا در هیروشیما و ناگاساکی در سال ۱۹۴۵، در موزه‌ای در هیروشیما برای رسانه‌ها به نمایش گذاشته شد.

شوروی

سرگئی ناریشکین، رییس مجلس نمایندگان روسیه، این فیلم را در دیدار ماه ژوئن خود از توکیو به شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، ارایه کرده بود. وزارت خارجه ژاپن این فیلم را در اختیار مقام های شهر هیروشیما قرار داد.
جلسه پیش نمایش این فیلم برای خبرنگاران روز پنجشنبه در موزه یادبود صلح هیروشیما برگزار شد.

باور بر آن است که فیلم مربوط به هیروشیما در پاییز سال ۱۹۴۵ ضبط شده باشد. شهر هیروشیما در ششم و شهر ناگاساکی در نهم ماه اوت آن سال بمباران شد.

تصاویر بخشی از این فیلم که از نزدیکی محل انفجار بمب در هیروشیما ضبط شده، نابودی این شهر را نشان می دهد. روگذر منتهی به معبد «گوکُکو»ی هیروشیما که در فاصله نزدیک به ۱۵۰ متری از آن قرار گرفته، در پشت تل بزرگی از آوار قابل دیدن است.

این نخستین باری است که تصاویر ویدیویی ضبط شده توسط مقام های شوروی در اختیار موزه هیروشیما قرار می‌گیرد. مقام‌های این موزه در نظر دارند همزمان با بازگشایی ساختمان شرقی این موزه در ماه فوریه سال آینده پس از نوسازی، این فیلم را در دسترس عموم قرار دهند.

کد خبر 342157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha