یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پژوهشگران استرالیایی می‌گویند «چشم بیونیکی» ساخت آنها در آزمون‌های اولیه بر روی انسان توانسته است در گروهی از بیماران نابینا به طور محدودی باعث تحریک احساس بینایی شود.

 به گزارش فرانس‌پرس دانشمندان در بنیاد چشم بیونیکی در بیمارستان شاهزاده  ویلز در سیدنی آزمون‌های بالینی با این وسیله را که از همان تکنولوژی مورد استفاده در کاشت حلزون برای اعاده شنوایی استفاده می‌کند، برروی گروهی از بیماران مبتلا به  شکل نادری از نابینایی ژنتیکی آغاز کرده‌اند.

 پروفسور میناس مورونئو سرپرست این تحقبقات گفت که این آزمون‌ها شامل قراردادن الکترودهای کوچکی بر روی سطح چشم و سپس استفاده از یک جریان الکتریکی برای تحریک شبکیه، لایه نزدیکی از سلول‌ها در عقب چشم که به نور واکنش نشان می‌دهد، است.

کورنئو گفت که یک دوربین ویدئویی که به یک عینک متصل است برای گرفتن تصاویر و انتقال آنها به الکترودها از طریق کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.به گفته  کورنئو دستگاه در آینده می‌تواند برای افراد نابینا "بینایی کارکردی" کافی برای یافتن راهشان درون یک اتاق را فراهم کند.
او گفت:" بیمار الگویی از نقاط نورانی را خواهد دید که مرز اشیاء را معین می‌کنند. "

پژوهشگران همچنین بر روی نوع دومی از چشم‌های بیونیکی کار می‌کنند که شامل کاشتن  مستقیم الکترودها بر روی منطقه بینایی در قشر مغز است که می‌تواند به بیمارانی که عصب بینایی‌شان نابود شده است کمک کند.

کد خبر 3421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز