سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

قیمت نفت با ادامه روند افزایش تحت‌تأثیر نگرانی‌های ناشی از تنش در مرز‌های ترکیه و عراق دیروز به 88 دلار نزدیک شد و به سوی 90دلار در هر بشکه خیز برداشت.

در معاملات روز سه‌شنبه 24 مهر، هر‌بشکه نفت خام سبک آمریکا تا 89/87 دلار معامله شد اما قیمت یادشده پایدار نماند و پس از آن هر‌بشکه نفت خام سبک آمریکا کمتر از 87 دلار معامله شد. هر‌بشکه نفت خام برنت دریای شمال نیز در روز گذشته تا 87 دلار افزایش یافت.

به گزارش روزنامه هرالدتریبیون، افزایش قیمت نفت که از ابتدای هفته جاری آغاز شد و تا 3 دلار رشد داشت، ناشی از نگرانی از احتمال جنگ در مرز‌های ترکیه و عراق و تأثیر آن بر عرضه نفت بود. این روزنامه علاوه براین، کاهش مداوم قیمت دلار در برابر دیگر ارزهای بین‌المللی را دیگر عامل افزایش قیمت نفت دانسته است.

اوپک توان اقدام ندارد

خبرگزاری رویترز از دبی گزارش داد که مقامات اوپک اعلام کردند که این سازمان هرآنچه در توان دارد برای ایجاد ثبات در بازار انجام داده است و اقدام مؤثری برای کاهش قیمت نمی‌تواند انجام دهد.

شکری غانم وزیر نفت لیبی تأکید کرد شرایط جاری بازار تحت‌تأثیر عواملی غیراز مسئله عرضه و تقاضای نفت است و اوپک قادر به تأثیر گذاری براین عوامل نیست.

برخی منابع با توجه به روند تنش‌های جاری و فرارسیدن زمستان پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت نفت در روزهای پیش رو تا 90 دلار خواهد رسید.

افزایش 4 دلاری قیمت طلا در یک روز

براساس گزارش پایگاه اینترنتی بازار بورس‌کالای نیویورک هراونس طلا در این بازار 4 دلار افزایش یافت و تا 766 دلار نیز معامله شد.

این بی‌سابقه‌ترین قیمت طلا در بازارهای جهانی است. ادامه کاهش قیمت دلار عامل این افزایش بی‌سابقه اعلام شده است.

کد خبر 34144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز