سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس ازدیدار مشکاتیان از کنسرت شجریان، ‌این بار نوبت محمدرضا شجریان بود تا در کسوت رئیس شورای عالی خانه موسیقی جایزه این نهاد هنری را به مشکاتیان بدهد.

به گزارش همشهری آنلاین، در مراسم جشن خانه موسیقی که دوشنبه شب (23 مهر) درتالار بزرگ کشور برگزار شد، هنگام اهدای لوح تقدیر از عمری فعالیت موسیقایی پرویز مشکاتیان، محمد رضا شجریان و فرهاد فخرالدینی به روی صحنه رفتند و لوح تقدیر را به مشکاتیان اهداء کردند.

شجریان در سخنانی کوتاه گفت این جایزه باید خیلی زودتر از این‌ها به مشکاتیان داده می‌شد ولی باز هم همین فرصت غنیمت است و خوشحالم این شب پرخاطره را در کنار شما می‌گذرانم و امیدوارم پرویز به هیمن منوال ادامه دهد و ما هم در کنارش خواهیم بود.

 محمد رضا شجریان و مشکاتیان بییش از یک دهه است که همکاری هنری خود را قطع کرده اند و به گمان علاقه مندان موسیقی همکاری دوباره این دو هنرمند برجسته می تواند فصل تازه ای از کارهای درخشان این دو را در معرض عموم قرار دهد.

 به گزارش همشهری آنلاین پس ازسخنان شجریان، فرهاد فخرالدینی که سال گذشته  به همراه حسین علیزاده لوح تقدیر ویژه خانه موسیقی را دریافت کرده بود، نیز درباره مشکاتیان نکاتی را برشمرد.

جشن خانه موسیقی از ساعت 19 آغاز و درآن گروه‌های موسیقی ماشاء الله بامری، ارکستر زهی پارسیان و گروه کامکارها به اجرای برنامه پرداختند و نیز حسین علیزاده با ساز شورانگیز برای لحظاتی به تکنوازی در دستگاه شور پرداخت.

در این مراسم که به مجری‌گری سید عباس سجادی، شاعر و مدیر موسسه نغمه شهر سازمان فرهنگی وهنری شهرداری تهران برگزار شد، حمید رضا نوربخش، داود گنجه‌ای و دکتر جلالی به سخنرانی پرداختند و فیلمی نیز از درگذشتگان امسال به نمایش درآمد.

جشن خانه موسیقی می‌بایست روز نهم مهر، همزمان با روز جهانی موسیقی برگزار می‌شد که به دلیل مصادف بودن با ماه مبارک رمضان، این مراسم با دو هفته تاخیر برگزارشد.[تجلیل از مشکاتیان و گروه کامکارهادر جشن خانه موسیقی]

کد خبر 34140

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز