سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۵
۰ نفر

معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور گفت: از سال آینده طرح صدور کارت‌هایی تحت عنوان ایران کارت یا ملی کارت در بخش‌های مختلف به صورت آزمایشی آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور در افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی شهرداری الکترونیکی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری می‌باشد صدور کارت هوشمند ملی یا کارت چند منظوره است.

سید مهدی هاشمی با اشاره به این موضوع که در تلاش هستیم بسیاری از نرم افزارهایی که در حال حاضر در سامانه‌های مختلف اداری دنیا استفاده می‌شود به نوعی بومی‌سازی‌ کنیم، گفت: ما برای استفاده از نرم افزارهایی که در سطح دنیا کاربرد دارد با توجه به اعتقادات کشورمان نیازمندیم یک سری اصلاحات در آن انجام دهیم که با باورهای کشور ما همخوانی پیدا کند.

معاون هماهنگی و امور عمرانی وزارت کشور خاطرنشان کرد: صدور کارت ملی به‌عنوان شروعی برای این موضوع بود و امروز برای بیش از 85 درصد از افراد ایرانی در داخل و خارج از کشور کارت ملی صادر شده که مابقی تا پایان سال تحویل داده می‌شود.

 هاشمی گفت: از سال آینده نیز طرح صدور کارت‌هایی تحت عنوان ایران کارت یا ملی کارت در بخش‌های مختلف به صورت آزمایشی بهره برداری می‌شود و در نیمه اول سال آینده به‌صورت عملیاتی اجرایی و با سرعت در سطح کشور توسعه می‌یابد.

وی ادامه داد: بیش از 15 دستگاه دولتی، غیردولتی و نهادهای عمومی خدمات رسان در ارائه این خدمات با این کارت مشارکت دارند. در واقع این کارت مانند یک برگه شناسایی و اطلاع رسانی است که در تلاشیم در حوزه ارائه خدمات نیز از آن استفاده کنیم.

هاشمی در پایان افزود: یکی از کارکردهای اصلی کارت مذکور به این صورت است که می‌توان به‌عنوان یک گزارش از وضعیت سلامت فرد تلقی گردد که البته در بخش‌های بیمه و درمان هم استفاده خواهد شد. در واقع به‌صورت یک کلید به‌عنوان ورود به پرونده درمانی شخص می‌باشد که البته در حوزه‌های امور بانکی، سوخت، مسائل تحصیلی، دارایی، جرایم و غیره نیز خدماتی پیش‌بینی شده است.

کد خبر 34130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز