سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت وریزون برای پرداخت مبلغ ۴.۸۳ میلیارد دلار برای مالکیت شرکت یاهو با این شرکت به توافق رسیده است.

براساس گزارش CNN، اين توافق نهايي روند تكامل شركت ياهو را از يك شركت پيشگام و تاثيرگذار جستجوي اينرنتي و از يك غول وب به شركتي كه زماني سلطه جهان اينترنت را در اختيار داشت اما مسيرش راگم كرد، تكميل خواهد‌كرد.

افراد و شركت‌هايي از قبيل وارن بافت و ديلي‌ميل به خريداري ياهو علاقمند بودند، اما پس از طي شدن فرايند خريد كه بيش از يك ماه به طول انجاميد،‌ شركت وريزون توانست قيمت مورد نظر ياهو را پيشنهاد دهد و يك ميليارد كاربر ماهانه اين شركت را زير چتر خود بياورد.

سهامداران كنوني شركت ياهو سرمايه‌‌گذاري‌هاي سودآور اين شركت را در شركت تجاري عظيم علي‌بابا و ياهوي ژاپن حفظ خواهند‌كرد و به شركتي مجزا كه هنوز نامي براي آن انتخاب نشده تبديل خواهند‌شد. اين قرارداد همچنين شامل بخشي از ثروت و حقوق ثبت شده ياهو نيز نخواهد‌شد.

معامله وريزون بايد توسط سازمان‌هاي تنظيم‌كننده مقررات به تاييد برسد و انتظار مي‌رود معامله در اوايل سال 2017 نهايي شود.

اين معامله به تاريخ 21 ساله شركت ياهو به عنوان شركتي مستقل پايان مي‌بخشد و اين شركت اكنون به بخشي از شركت AOL وابسته به شركت وريزون تبديل خواهد شد. در عين حال اين معامله به برنامه انقلابي ماريسا مير، مديرعامل ياهو پيش از فروش شركت، نيز پايان خواهد بخشيد. وي چهار سال پيش به ياهو پيوست و وعده داد وضعيت اين شركت را متحول خواهد‌ساخت.

ياهو در اواخر دهه 90 هم‌معني با اينترنت بود، اما اين معامله براي وريزون چيزي بيشتر از حفظ يك نوستالژي است، اين شركت ارتباطاتي در سال‌هاي اخير با خريداري AOL و هافينگتون پست سرمايه‌گذاري‌هاي سنگيني در زمينه تبليغات و محتواي ديجيتال داشته‌است.

کد خبر 341237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha