سرانجام بعد ازگذشت حدود یک‌ماه از پخش گزارش مستند شورای شهر تهران درباره آبیاری مزارع سبزیجات شهرری با ‌آب‌ آلوده دیروز از نابودی ۶ هکتار ازاینگونه مزارع خبر رسید.

به گزارش همشهري، اوايل تير‌ماه گذشته در صحن علني شوراي شهر تهران و در حضور فرماندار شهرري گزارشي ازسوي كميسيون سلامت ومحيط‌زيست ارائه شد كه در آن به‌صورت مستند شواهدي از آبياري مزارع سبزيجات جنوب شهر تهران با فاضلاب مطرح شد. در آن جلسه فرماندار شهرري قول داد كه از فرداي اين جلسه (چهارشنبه دوم تير) عمليات قلع و قمع مزارعي كه محصولاتشان با آب آلوده آبياري مي‌شوند شروع شود اما عملي شدن اين وعده تا يكشنبه گذشته به طول انجاميد.

البته پيش از اين رحمت‌الله حافظي، رئيس كميسيون سلامت و محيط‌زيست شوراي شهر وسعت مزارع سبزيجات آبياري شده با فاضلاب را 500هكتار اعلام كرده بود اما ديروز به نقل از فاطمه تاجيك مديرشبكه بهداشت شهرري ميزان سطح زيركشت محصولاتي كه با آب آلوده آبياري مي‌شوند 70هكتار اعلام شد.

صرف‌نظر از تفاوت چشمگيري كه در آمار ارائه شده از سوي اين دو مقام مسئول درباره وسعت مزارع سبزيجات آلوده اعلام مي‌شود مدير شبكه بهداشت شهرري از اهميت ريشه كني اين معضل سخن گفت و در اين‌باره دست‌ياري به سوي شهرداري تهران دراز كرد. تاجيك همچنين به ايرنا گفت: فعاليت‌هاي كشاورزي با آب‌ناسالم و غيربهداشتي علاوه بر اينكه براي بهداشت مصرف‌كنندگان ضرر زيادي دارد براي كشاورزان و كارگران شاغل در اين زمين‌ها نيز مضر است.

به گفته تاجيك سبزيجات به عمل آمده با اين آب‌ها به‌خاطر انتقال فلزات سنگين افراد مصرف‌كننده را به انواع سرطان‌ها مبتلا مي‌كند.

کد خبر 341199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha