همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر خلاف آنچه که برخی رسانه‌ها آن را به عنوان جبهه‌گیری وزیر بهداشت در برابر دولت‌های قبلی دانسته اند، وی وضعیت یکی از بیمارستان‌های کرج را در بازدید دو سال پیش نسبت به وضعیت کنونی آن مقایسه کرده بود.

سخنگوی وزیر بهداشت

به گزارش وبدا، دکتر ایرج حریرچی، توضیحاتی را در خصوص اظهار نظر وزیر بهداشت درباره "زایمان روی زمین" ارایه کرد.

وي گفت: به طور قطع در دولت‌های پیشین و دولت کنونی تلاش‌هایی برای رفع مشکلات مردم در حوزه سلامت انجام شده است ولی رفع بسیاری از این کمبودها نیاز به زمان دارد و برخی از آنها همچنان باقی است.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص مشکلات شهرهای اطراف پایتخت در حوزه بهداشت و درمان نیر خاطرنشان کرد: شهرهای اطراف تهران به دلیل رشد سریع غالبا با این قبیل مشکلات مواجه هستند ولی شهر کرج که تا یک دهه پیش بخشی از استان تهران بود این مشکلات نمود بیشتری داشت زیرا اولا کرج مهاجرپذیرترین شهر کشور بود و ثانیا بیشترین رشد را در بین شهرهای اطراف پایتخت داشت.

وی گفت: آنچه دکتر هاشمی در گفتگوی کوتاه خود با رادیو ایران به آن اشاره کرد، مقایسه وضعیت کنونی یک بیمارستان خاص در شهر کرج نسبت به بازدید دو سال پیش بوده است که یکی از رسانه‌های مکتوب آن را به شکلی دیگر انعکاس داده است.

دکتر حریر چی با اشاره به این نکته که وزیر بهداشت در طول مدت وزارت خود کمترین اظهارنظرها را نسبت به وزرای بهداشت و دولت‌های پیشین داشته، عنوان کرد: ما در حوزه سلامت باید به نقطه ای برسیم که تمام جناح‌های مختلف سیاسی با هدف واحد پا به این عرصه بگذارند که اگر این اتفاق نیفتد، اهداف نظام سلامت محقق نخواهد شد؛ همان طور که اگر نمایندگان مجلس نهم در خصوص طرح تحول سلامت با وزارت بهداشت همکاری نمی‌کردند، این طرح هیچگاه به اجرا در نمی‌آمد.

دکتر حریرچی در پایان صحبت‌های خود ضمن تشکر از رسانه‌ها برای انعکاس مطلوب اخبار حوزه سلامت گفت: درخواست من این است که دوستان ما عینک سیاسی خود را در مواجهه با حوزه سلامت بردارند و سعی کنند رقابت‌های سیاسی خود را به حوزه سلامت وارد نکنند تا بتوانیم در ارایه خدمت به نتایج مطلوب‌تری برسیم.

کد خبر 341193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha