«سود کم» و «تحویل سریع خودرو» وعده‌هایی بود که گردانندگان یک شرکت لیزینگ خودرو به مشتریان‌شان می‌دادند. آنها با این وعده توانستند صدها نفر را به دام بیندازند و دست به کلاهبرداری میلیاردی بزنند.

اولين شاكي اين شركت جواني بود كه چند روز قبل به دادسراي ناحيه2 سعادت‌آباد رفت. او براي خريد خودروي پژو پرشيا 15ميليون تومان به‌حساب اين شركت واريز كرده بود اما بعد از چند‌ماه رفت‌وآمد وقتي به نتيجه‌اي نرسيد تصميم گرفت از مديران آنجا شكايت كند. او به بازپرس پرونده گفت: آگهي تبليغاتي اين شركت را در يكي از روزنامه‌ها ديدم. اين شركت سود كمتري نسبت به ساير شركت‌هاي ليزينگ دريافت مي‌كرد و از طرفي اعلام كرده بود خودرو را هم سريع تحويل مي‌دهد.

از سويي براي ضامن هم سختگيري چنداني نداشت. به همين دليل من هم 15ميليون تومان به‌حساب مديران شركت كه زن و مردي جوان بودند واريز كردم و منتظر تماس آنها شدم. اين شركت 2سال سابقه داشت و در اين مدت همه مشتريان از آن راضي بودند. با خودم فكر كردم كه به‌زودي صاحب خودرو مي‌شوم و مشكلاتم برطرف مي‌شود.

اما وقتي براي تحويل خودرو به دفتر شركت رفتم مدام به من وعده و وعيد مي‌دادند و مي‌گفتند كه كارخانه خودروي آماده ندارد. من هم مدتي صبر كردم ولي وقتي به نتيجه‌اي نرسيدم تصميم گرفتم از خريد خودرو انصراف بدهم. مدير شركت هم به من يك چك 4ماهه داد و مبلغي از پولم را هم كم كرد. اين شاكي ادامه داد: چند روز قبل وقتي براي پيگيري به دفتر شركت رفته بودم متوجه شدم بجز من حدود 10نفر ديگر هم چنين شرايطي دارند. آن زمان بود كه تصميم گرفتيم از شركت شكايت كنيم.

اظهارات اين مرد شروع پرونده‌اي پيچيده بود. چرا كه خيلي زود تعداد شاكيان از 200نفر گذشت. ماه‌ها تبليغات اين شركت باعث شده بود افراد زيادي به دام آن بيفتند. بيشتر مالباختگان افرادي بودند كه توان خريد نقدي خودرو را نداشتند و اميدوار بودند با كمك اين شركت ليزينگ صاحب خودرو شوند اما هيچ كدام از آنها از نقشه‌اي كه زن و مرد جوان براي آنها كشيده بودند اطلاع نداشتند.
در چنين شرايطي حكم جلب 2متهم اصلي صادر شد.

با اينكه متهمان گريخته بودند و هيچ‌كس از آنها اطلاعي نداشت اما مأموران پليس با بررسي منابع اطلاعاتي خود توانستند آنها را دستگير كنند. دستگيري متهمان در حالي است كه با برملا شدن كلاهبرداري‌هاي اين شركت هر روز بر تعداد شاكيان افزوده مي‌شود. از سويي شواهد به‌دست آمده حاكي از آن است كه متهمان از طعمه هاي‌شان كه شمار آنها دست‌كم به 200نفر مي‌رسيد، بين 4تا 60ميليون تومان وديعه براي فروش اقساطي خودرو دريافت كرده‌اند.براساس اين گزارش، هم‌اكنون متهمان در بازداشت به سر مي‌برند و تحقيقات از آنها ادامه دارد.

کد خبر 341192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha