همشهری آنلاین: قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به توقف اعزام دانشجو به کشور بلاروس، از اعزام هیاتی برای مذاکره با مسئولان دانشگاه‌های کشور بلاروس خبر داد.

به گزارش ايسنا، دکتر حمید اکبری با اعلام اين خبر گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران به نمایندگی از وزارت بهداشت در حال حاضر برای مذاکره به بلاروس اعزام شده و هر نوع تغییری در تصمیم اخیر وزارت بهداشت (‌ممنوعیت اعزام دانشجو) بستگی به همکاری دانشگاه‌های کشور مقصد دارد.

وي در پاسخ به سئوالي در خصوص خبر ممنوعیت اعزام دانشجویان علوم پزشکی به کشور بلاروس، اظهار کرد: تصمیم وزارت بهداشت در این زمینه دقیقا در راستای حمایت و صیانت از حقوق افرادی است که کارهای مقدماتی اعزام برای کشور بلاروس را انجام داده‌اند و فکر می‌کنند با رفتن به این کشور و گذراندن دوره پیش دانشگاهی می‌توانند وارد دانشگاه شوند. در حالی‌که به دلیل ظرفیت بسیار پایین پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های بلاروس، بسیاری از دانشجویان پس از گذراندن این دوره از رفتن به دانشگاه باز می‌مانند.

وی در ادامه تصریح کرد: یک دانشگاه ظرفیت بسیار محدودی برای پذیرش دانشجویان یک کشور دارد و اگر قرار باشد علاوه بر افرادی که امسال آنجا معطل هستند و وارد دانشگاه نشدند، افراد دیگری نیز مجددا به آنها اضافه شوند، سال دیگر با تعداد بسیار بیشتری از دانشجویان بلاتکلیف و سرگردان مواجه شویم، بنابراین بهتر است از قبل تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: این وزارت‌خانه تصمیم به ارتقا و ساماندهی همکاری با دانشگاه مینسک را دارد ولی این به منزله اجازه ورود بی‌حد وحصر دانشجویان ایرانی به یک دانشگاه که مسلما ظرفیت و امکانات محدودی دارد و ورود تعداد بیش از حد معمول دانشجو به یک رشته، افت کیفیت آموزش به خصوص در رشته‌های علوم پزشکی که با سلامت مردم سروکار دارد را در پی خواهد داشت، نمی‌باشد.

دکتر اکبری با اشاره به اعزام هیاتی از دانشگاه علوم پزشکی ایران برای مذاکره با برخی دانشگاه‌های کشور بلاروس افزود: با توجه به اینکه مسئولیت همکاری و مذاکره با دانشگاه‌های بلاروس از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی ایران سپرده شده است. در روزهای اخیر هیاتی از این دانشگاه به کشور مذکور اعزام و مذاکراتی را با برخی از دانشگاه‌های آن کشور انجام داده‌اند. بنابراین ادامه همکاری با دانشگاه‌های بلاروس بر اساس توافقاتی که فی‌مابین نماینده ایران و دانشگاه‌های بلاروس صورت خواهد گرفت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در پاسخ به این سئوال که ممکن است نتیجه مذاکرات با دانشگاه‌های کشور بلاروس تغییری در تصمیم اخیر وزارت بهداشت ایجاد کند، گفت: به هر حال این مسیر و وضعیت فعلی در روند ورود دانشجویان ایرانی به دانشگاه‌های مینسک قابل قبول وزارت بهداشت نیست و تغییر در تصمیم اخیر این وزارتخانه بستگی به همکاری دانشگاه‌های این کشور دارد.

پیش از این قائم‌مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا از توقف اعزام دانشجویان رشته‌های پزشکی به کشور بلاروس خبر داده و گفته بود: وزارت بهداشت هیچ تضمینی برای ارزشیابی مدارک برای کسانی که از 11 مرداد ماه سال جاری برای شروع دوره پیش‌دانشگاهی و همچنین تحصیل در دانشگاه به کشور بلاروس اعزام شوند، نخواهد داشت.

کد خبر 341171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha