همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت: مسکو حامی از سرگیری مذاکرات خاورمیانه با نتیجه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس است.

روسیه حامی تشکیل کشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس است

به گزارش ایرنا، پوتین در پیامی خطاب به نشست سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در پایتخت موریتانی اعلام کرد: وضعیت خاورمیانه بگونه ای جدی متشنج شده است و برخی کشورهای منطقه نیز بشدت تضعیف شده اند.

بنا به اعلام روز دوشنبه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، رییس جمهوری روسیه همچنین بر آمادگی این کشور برای تقویت همکاری ها با اتحادیه عرب بویژه در عرصه مبارزه با تروریسم بین المللی در منطقه تاکید کرده است.

وی گفت: دستور کار اجلاس سران اتحادیه عرب بسیار فشرده است که در رابطه با مسائل سال های اخیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می باشد.

پوتین ادامه داد: از چند سال پیش شاهد تضعیف نهادهای حکومتی برخی کشورها در منطقه خاورمیانه، افزایش و تعمیق مشکلات اقتصادی و اجتماعی همراه با گسترش افراط گرایی هستیم.

پوتین در پیام خود نوشته است:مبارزه علیه تروریسم باید با تلاش های مشترک برای حل بحران های سوریه، عراق، لیبی، یمن و سایر مناطق گرفتار بحرای هماهنگ شود که اتحادیه عرب می تواند به عنوان ساز و کار گفت وگوهای چند جانبه و اتخاذ تصمیم های جمعی، نقش خود را در این زمینه ها ایفا کند.

رییس جمهوری روسیه همچنین اظهار کرد: موقعیت حقوقی و شرایط کنونی فلسطین غیرقابل قبول است و مسکو خواهان ایجاد شرایط برای از سرگیری فوری روند مذاکرات برای حل بحران است و مسکو اراده کرده در زمینه حل این مساله تلاش های دوجانبه و چند جانبه انجام دهد.

پوتین در پایان گفت که حمایت روسیه حامی ادامه مذاکرات خاورمیانه با نتیجه «ایجاد کشور مستقل و یکپارچه فلسطین به پایتختی بیت المقدس شرقی و همزیستی با همسایگان» است.

براساس برنامه اعلام شده اجلاس سالانه و دو روزه سران اتحادیه عرب در نواکیشوت پایتخت رومانی تا فردا ادامه دارد.

کد خبر 341155

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha