همشهری آنلاین: معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از شرکت ۱۲ هزار دانش آموز در مسابقات ورزشی تابستان ۹۵ خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهرزاد حمیدی در نشست خبری که در مجتمع آموزشی و رفاهی منطقه 5 تهران برگزار شد، گفت: تمام فعالیت‌های ما براساس سند تحول و سیاست‌های هفت گانه مدرسه محوری، مشارکت جویی، دانش آموز محوری، علم محوری، اخلاق مداری، افزایش کیفیت و رضایت مداری است.

حمیدی افزود: اگر برنامه‌ای براساس چارچوب موجود در سند تحول بنیادین نباشد هرچند اجرای آن از قبل شروع شده باشد از فعالیت های تربیت بدنی حذف خواهد شد.

وی ، اضافه وزن ، فشار خون بالا و کلسترول را در بین دانش آموزان همچنان در حال افزایش دانست و افزود: آمارهای موجود به ما می گوید باید کاری کنیم که تحرک دانش آموزان افزایش یابد و در همین راستا سعی در افزایش فعالیت های فراگیرانه ، مشارکت گرایانه ، مدرسه و دانش آموز محور نموده ایم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر خاطرنشان کرد: فناوری های نوین کودکان و نوجوانان را یک جانشین کرده و تحرک را از آنها گرفته و باتوجه به بافت شهری و وجود تراکم جمعیتی تنها محل تحرک بچه ها در مدارس می باشد .

حیمدی ایجاد تحرک در بین دانش آموزان بیش از 105 هزار مدرسه کاری بسیار سنگین دانست و گفت: مدیر مدرسه تاثیرگذارترین عامل درانجام فرایند فعالیت های ورزشی است و دراین راستا وبه منظور برقراری تعامل بیشتر اقدام به برگزاری جلسات مستمری با روسای آموزش و پرورش و مدیران مدارس نموده ایم.

وی با اشاره به وجود بیش از 20درصد از دانش آموزان دارای اضافه وزن در مدارس گفت: این مشکل با 2 ساعت تربیت بدنی در هفته حل نمی شود بلکه باید دانش آموز 3 تا 4 ساعت در کنار زنگ ورزش فعالیت ورزشی داشته باشد وما تاکنون 3 ساعت به درس تربیت بدنی اضافه کرده ایم.

حمیدی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که در سه سال اخیر در حوزه تربیت بدنی اجرا شده است سعی کردیم در سال تحصیلی 96-95 بر استقرار و تحکیم آنها گام برداریم .

کد خبر 341133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha