سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه آثار امیر‌حسین بی‌پروا درباره درختان که از آنها به عنوان گیاهان بزرگ چوبی یاد می‌کند، روز جمعه اول مرداد افتتاح می‌شود.

نمایشگاه

این مجموعه تلاشی برای به تصویر کشیدنِ جامعه ای از گیاهانِ بزرگِ چوبی (درختان یا داران) است.

اين هنرمند در اين رابطه مي‌گويد: با ثبتِ مکررِ گياهان چوبي، سعی در بیان مفهومی مشترک دارم که با آن یکی هستم و در آن زندگی می‌کنم.

 «دار» برای من مانند انسانی ست که خون دلها برایش خورده می‌شود و مدت ها طول می‌کشد تا پس از گذارِ دوران پر شر و شور نوجوانی از طفلی ضعیف و کوچک به انسانی بالغ و ایستاده تبدیل شود؛ ایستاده بر جزیره دانستگی‌ها ، باورها، ضعف‌ها و کشف هایش.

امیر حسین بی‌پروا می‌گوید: انسان ها همدیگر را تکرار می کنند.، از هم می آموزند، همدیگر را باور می کنند، عاشق می شوند و جامعه ای را تشکیل می دهند که تنوعی دارد مانند درختان، همراه با تفاوت ها و شباهت ها ولی همگی در آدمیت مشترک هستند. درختان برای من تمثیلی از این تکثرِ انسانی هستند. گاهی هماهنگ، گاهی برآشفته و گاهی پرهیاهو، گرم و سوزان می جنگند، صلح می کنند و پیش می روند.

نمایشگاه مکرر‌گرافی گیاهان چوبی که ترجمه‌ای آزاد از multiple exposure از روز چمعه اول مرداد در گالری «اُ» شروع شده و تا ۱۲ این ماه ادامه خواهد داشت. نشانی گالری «اُ»  تهران،‌ خیابان ویلا (نجات الهی)، کوچه خسرو،‌پلاک ۴۶ است.

تکنیک عکاسی در این نمایشگاه استفاده از فیلم ۱۲۰ با تک تن گرم است. آثار به روش شیمیایی روی کاغذ عکاسی چاپ شده‌اند.

امیر حسین بی پروامتولد ۱۳۶۰ در تهران است .  او تا کنون چندین نمایگاه انفرادی و گروهی برپا کرده است. وی همچنین برگزیده مخاطبین سومین فستیوال سالانه پرتره سازی در سال ۱۳۹۳ و تنها منتخب  ایرانی در فستیوال خاورمیانه جایزه ابداء در  ۱۳۸۲ در شهر دبی است.

کد خبر 340467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha