یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
۰ نفر

رئیس سازمان صدا و سیما در حالی از راه‌اندازی یک شبکه تازه با هدف و رویکرد حمایت از صنایع کوچک و متوسط خبر داد که زمان زیادی از تعطیلی شبکه بازار با همین رویکردها و اهداف نمی‌گذرد.

برنامه تلویزیون

به گزارش همشهري، عبدالعلي علي‌عسگري آخرين هفته نخستين‌ماه فصل تابستان را با سفر به مشهد مقدس و حضور در همايش سراسري مديران صدا و سيماي مراكز آغاز كرد. او سپس به استان خراسان شمالي سفر و علاوه بر افتتاح ساختمان جديد مركز صدا و سيما اين استان در بجنورد، از چند واحد توليدي، صنعتي و اقتصادي بازديد كرد. ديدار با حجت‌الاسلام سيدابراهيم رئيسي توليت آستان قدس رضوي ديگر برنامه علي‌عسگري بود.

  • تصميم‌گيري در سفر

اما مهم‌ترين نكته سفر پرخبر رئيس صدا و سيما به استان‌هاي خراسان رضوي و شمالي، اشاره وي به راه‌اندازي شبكه‌اي تازه با توجه به ضرورت حمايت از صنايع كوچك و متوسط و زودبازده در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل بود.
وي با اشاره به اهداف شبكه تازه گفت: «در اين شبكه، حمايت از توليد داخلي و توانمندي‌هاي صنايع كوچك و متوسط انعكاس مي‌يابد. صدا و سيما فعلا قصد درآمدزايي ندارد و دنبال آموزش، فرهنگسازي و توجه به توليد بومي است.»

  • شبكه رفت و برگشت

توجه دوباره صدا و سيما به اقتصاد خرد و كلان در حالي وارد فاز اجرايي و راه‌اندازي شبكه‌اي تازه شده كه در آخرين روزهاي سال گذشته، شبكه بازار به‌عنوان اقتصادي‌ترين شبكه تلويزيون در شبكه 5 يا همان شبكه اقتصاد ادغام شد. همان زمان، مديركل روابط عمومي صدا و سيما از 3دليل اصلي براي ادغام شبكه‌هاي تلويزيون نام برده بود؛ مشكل مالي و بودجه، توجه به خواسته‌هاي مخاطبان و سرانجام هويت دادن به شبكه‌هايي با ماموريت‌هاي مشابه.

البته تلفيق شبكه‌هاي بازار با 5 و شما با آموزش پيش از كناره‌گيري محمد سرافراز اتفاق افتاد و حالا تقريبا 2‌ماه پس از خداحافظي رئيس پيشين و نشستن علي‌عسگري روي صندلي رياست راديو و تلويزيون، راه‌اندازي شبكه‌اي با شبيه‌ترين ماموريت به شبكه ناكام بازار دوباره در دستور كار قرار گرفته است؛ اتفاقي كه رخ دادن آن با توجه به بازگشت مديران دوره سيدعزت‌الله ضرغامي به بلندي‌هاي جام‌جم چندان هم دور از انتظار نيست.

  • تماشا هم مي‌آيد؟

از سوي ديگر، هنوز زمزمه‌هاي راه‌اندازي دوباره شبكه تماشا به گوش مي‌رسد و گرچه ماجرا به اندازه احياي بازار جدي نيست اما بازگشت شبكه ويژه پخش سريال‌هاي ايراني و خارجي مي‌تواند تلويزيون را به شكل كامل به دوران ضرغامي بازگرداند. ماموريت‌هاي تماشا در حالي از پاييز 93 به شبكه نمايش واگذار شد كه آي‌فيلم هم كاركردي كاملا شبيه اين دوشبكه دارد و برخي كارشناسان معتقدند مي‌توان با ادغام آي‌فيلم، تماشا و نمايش، به يك شبكه ويژه فيلم و سريال رسيد.

  • چالش اساسي براي معاون سيما

مرتضي ميرباقري كه پس از 6 سال دوباره به ساختمان شيشه‌اي جام‌جم بازگشته، چالش افزايش شبكه‌هاي تلويزيوني را پيش روي خود مي‌بيند. او در دوره‌اي از صدا و سيما خارج شد كه هنوز شبكه‌هاي ديجيتالي به اندازه امروز فراگير نبود و تلويزيون با داشتن كمتر از 10 شبكه، دغدغه‌اي براي پر كردن آنتن نداشت. امروز كه تعداد شبكه‌ها به عدد انگشتان دست‌ها و پاها نزديك شده، تامين برنامه‌هاي مناسب مي‌تواند اصلي‌ترين ماموريت مديران تلويزيون و در راس آنها معاون سيما باشد؛ ماموريتي كه در شبكه‌هايي چون آي‌فيلم و نمايش به چالشي اساسي تبديل شده و در برخي مناسبت‌ها، كفگير مديران براي انتخاب فيلم‌ها و سريال‌هاي غيرتكراري و تماشايي، بارها به ته ديگ خورده است.

کد خبر 340245

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha