همشهری‌آنلاین: بازی هوشمندانه فرانسه و موقعیت‌شناسی گریزمن که خود را در مقام بهترین نوک حمله این جام نشان داد، به همراه اشتباهات آلمان نتیجه‌ای زیبا را برای فرانسه رقم زد تا با برد ۲ بر صفر در برابر آلمان بار دیگر موقعیت قهرمانی جام را پیش چشم خود ببیند.

به گزارش همشهری‌آنلاین  دومین بازی از مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های اروپای ۲۰۱۶ با هجوم تیم ملی فوتبال فرانسه آغاز شد و در همان دقایق اولیه این گریزمن بود که از یک موقعیت استفاده کرد و ضربه‌ای را زمینی و از فاصله‌ای نزدیک در محوطه شش قدم روانه دروازه کرد که نویر به زحمت آنرا به بیرون فرستاد.همین موقعیت در دقیقه ۱۳ برای آلمان به وجود آمد که از دست رفت.

از دقیقه ۱۵ هجوم  و فشار آلمان روی تیم فرانسه بیشتر شد و چند موقعیت روی دروازه فرانسه ایجاد شد که مهمترین آن دقیقه ۲۴ روی شوت سرکش شوان اشنایدر بود که توسط لیوریس به به زحمت به بالای تیر افقی دروازه هدایت شد.

در دقیقه ۴۱ یک موقعیت تک به تک برای الیویه شیرو به وجود آمد که به دلیل تعلل با تکل به موقع مدافع آلمانی از دست رفت.

گل گریزمن به فرانسه

بازیکنان تیم آلمان به رغم موقعیت‌های برتری که در بازی داشتند با خطاهای ابتدایی موقعیت را در اختیار رقیب قرار دادند. این بار نیز اشنایگر همانند بازیگر قبلی آلمان( باتن) در بازی با ایتالیا با دست یک پنالتی دیگر به فرانسه هدیه کرد که داور نقطه پنالتی را نشان داد.  آنتوان گریزمن مامور زدن این ضربه شد  و به زیبایی و در خلاف جهت حرکت نویر توپ را به دروازه دوخت تا پنچمین گل او به ثبت برسد. 

با شروع نیمه دوم این آلمان بود که با هافبک‌های پا به توب خود نبض بازی را به دست گرفت و حملات بی‌امانی را به سمت دروازه فرانسه سازماندهی کرد.

اما تمامی این فشارها در نهایت با یک ضد حمله فرانسه در دقیقه ۷۲ نتیجه‌آی عکس داد. یک موقعیت برای فرانسه از سمت چپ با یک سانتر و  دفع ناشیانه نویز فضایی آماده را برای گریزمن فراهم ساخت تا او با یک نوک پا ششمین گل خود را در این جام به ثبت برساند.گلی که او را تا به این لحظه آقای گل جام ملت‌های اروپا می‌کند.

دقیقه ۸۵ نیر موقعیتی تک به تک برای گریزمن ایجاد می‌شود که خود از نیمه زمین پا به توپ و در موقعتی تک به تک توپ را به میان دروازه می‌زند که نویر به خوبی و راحتی آن را مهار می‌کند.

در ده دقیقه آخر بازی آلمان روی دروازه و زمین فرانسه خیمه زد که یکی از موقعیت‌های بسیار جدی در دقیقه ۹۲ به وجود آمد که با واکنش حیرت‌انگیز دروازه بان فرانسه از کف رفت.

آمارهای این بازی نیز جالب توجه بود که از جمله آنها مالکیت توپ بود که ۶۸ درصد برای آلمان و ۳۲ درصد برای فرانسه که نشان می‌داد این مالکیت توپ نیست که برنده را مشخص می‌کند.

این نخستین بازی نیمه نهایی بین دو تیم است که فرانسه از آن پیروز بیرون آمد.

کد خبر 339276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha