پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس امریکا در اقدامی خشونت‌بار یک مرد سیاه‌پوستِ ۳۲ ساله را که سعی داشت گواهینامۀ خود را از جیبش درآورد با این ظن که قصد دارد اسلحه‌ به دست گیرد، به ضرب چندین گلوله کشت.

سیاهپوست

فیلاندو کاستیل، قربانیِ این حادثه شامگاه چهارشنبه در حال رانندگی در شهر فالکن‌هایتس در ایالت مینه‌سوتای امریکا بود که پلیس به دلیل روشن نبودنِ چراغ عقب ماشین، وی را متوقف کرد.

یک زن و دختربچه‌ چهار ساله‌اش در زمان حادثه در خودروی فیلاندو حضور داشتند و همین زن با فیلمبرداری از این رخداد و اقدام خشونت‌بار پلیس، حادثه را در شبکۀ اجتماعی فیسبوک منتشر کرد.

براساس آن‌چیزی که این زن در حضور نیروهای پلیس از واقعه شرح می‎دهد، پلیس پس از متوقف کردن خودروی فیلاندو از وی می‌خواهد که گواهینامه‌ و مدارکش را ارائه دهد. در همین حین پلیس از فیلاندو می‌پرسد که آیا اسلحه دارد و وی ضمن پاسخ مثبت تصریح می‌کند که این اسلحه مجوز دارد.

اما زمانی که قربانی برای درآوردن مدارک ماشین و گواهینامۀ خود دست در جیب خود می‌برد، پلیس به ظن این‌که احتمال دارد وی قصد درآوردن اسلحه را داشته باشد، به صورت مستقیم و در فاصلۀ بسیار اندک چند گلوله به سوی او شلیک می‌کند.

به گفتۀ لاویش رِینولدز که ویدئو را ثبت کرده است، هنگامی که فیلاندو دستش را به سمت جیبش برد، افسر پلیس به وی گفت تکان نخور و هنگامی که قربانی در حال بالا بردن دست‌هایش بود، مأمور چهار یا پنج بار به بازوی وی شلیک کرد.

در نهایت فیلاندو به بیمارستان منتقل شد و بر اثر شدت جراحاتِ وارده، جان خود را از دست داد.

لاویش پس از وقوع تیراندازی به مدت ده دقیقه در حضور نیروهای پلیس از فیلاندوی غرق در خون که کنارش نشسته بود، فیلم گرفت.

در نهایت نیروهای پلیس که اکثر آن‌ها سفیدپوست بودند، لاویش را از ماشین بیرون کشیده و به وی دستبند زدند. دختر کوچک او که از ابتدای حادثه شاهد ماجرا بود، در بخشی از ویدئو خطاب به مادرش می‌گوید: «نگران نباش، من کنارت هستم.»

براساس گزارش‎ها لاویش رینولدز هنوز تحت بازداشت پلیس قرار دارد.

این تیراندازی مرگبار و رفتار خشونت‌آمیزِ پلیس، درست یک روز پس از آن صورت گرفته است که دو مأمور پلیس در شهر باتون روژ در ایالت لوئیزیانا، به یک مرد سیاه‌پوست که اسلحه‌ای در دست نداشت، 6 بار شلیک کردند.

پلیس امریکا در سال 2016 به حدود 525 مظنون شلیک کرده است.

کد خبر 339246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha