همشهری آنلاین: رقابت های دو و میدانی جام کازانف قزاقستان با یک سهمیه المپیک و کسب ۱۱ مدال رنگارنگ (۶ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز) برای کاروان کشورمان همراه بود.

Athletics

به گزارش روابط عمومی فدراسيون دو و ميداني، تیم ملی کشورمان با ترکیب رضا مقدم (پرتاب چکش)، مریم طوسی (200متر)، رضا قاسمی (100متر و 200 متر)، علی خدیور (100متر و 200 متر)، سجاد هاشمی (400 متر)، مصطفی ابراهیمی (800 متر)، کیوان قنبرزاده و محمدحسین وظیفه‌دوست (پرش ارتفاع)، محمد ارزنده و سبحان طاهرخانی (پرش طول)، محمد صمیمی (پرتاب دیسک) و لیلا رجبی (پرتاب وزنه) در رقابت های جام کازانف قزاقستان شرکت کرد و در پايان صاحب 6 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز شد و یک سهیمه حضور در بازی‌های المپیک 2016 ریو را نیز کسب کرد.

در 100 متر، رضا قاسمی، یکی از اعضای کاروان اعزامی المپیک ریو با ثبت رکورد 10.27 ثانیه قهرمان شد و علی خدیور نیز با ثبت زمان 10.45 ثانیه به نایب قهرماني رسيد.

در 200 متر علی خدیور با ثبت زمان 20.85 ثانیه در جایگاه دوم ایستاد. سجاد هاشمی و رضا قاسمی نیز به ترتیب با ثبت زمان‌های 20.94 ثانیه و 20.97 ثانیه عنوان‌های چهارم و پنجم را کسب کردند.

در 400 متر سجاد هاشمی با ثبت زمان 46.22 ثانیه به عنوان قهرمانی دست یافت.

در 800 متر مصطفی ابراهیمی با ثبت زمان 1.41.09 دقیقه بر سکوی قهرمانی ایستاد.

در پرتاب دیسک محمد صمیمی با پرتاب 59 متری اول شد.

در پرش ارتفاع کیوان قنبرزاده با پرش از مانع 2.16 متری مدال برنز گرفت.

در پرتاب وزنه لیلا رجبی، پرتابگر المپیکی، با پرتابی معادل 17.40 متر به نشان طلا دست یافت.

در پرتاب چکش رضا مقدم چکش خود را به فاصله 69.22 متر پرتاب كرده و مدال طلا را از آن خود کرد.

در 200 متر بانوان مریم طوسی با ثبت زمان 24.14 ثانیه هفتم شد. وی در 100 متر نیز از راه‌یابی به دور نهایی بازماند.

در پرش طول محمد ارزنده با پرشی به طول 8.16 متر نقره گرفت و راهی بازی‌های المپیک ریو شد. ارزنده دارنده رکورد 8.17 متری است و در رقابت‌های المپیک 2012 لندن نیز حضور داشته است. سبحان طاهرخانی هم با پرش 7.90 متری سوم شد.

به این ترتیب تیم ملی دو و میدانی اعزامی به رقابت‌های جام کازانف قزاقستان باکسب 11 مدال رنگارنگ و یک سهیمه با ارزش المپیک ریو به کار خود پایان داد.

پیش از این نیز احسان حدادی و محمود صمیمی در پرتاب دیسک، لیلا رجبی در پرتاب وزنه، حسن تفتیان و رضا قاسمی در 100 متر، حمیدرضا زورآوند در پیاده‌روی و محمدجعفر مرادی در ماراتن سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ریو را کسب کرده بودند.

در جریان دومین روز از این رقابت‌ها، مسئولین فدراسیون دو و میدانی کشور قزاقستان، از تیم ملی دو و میدانی کشورمان برای حضور در تورنمنت داخلی این کشور دعوت به عمل آوردند که بعد از انعکاس خبر این دعوت به فدراسیون دو و میدانی کشورمان، سازمان تیم‌های ملی پس از تصمیم‌گیری در این خصوص، اسامی رضا قاسمی، علی خدیور، سجاد هاشمی، کیوان قنبرزاده، محمدحسین وظیفه‌دوست، محمد ارزنده، سبحان طاهرخانی، محمد صمیمی و رضا مقدم را به همراه حامد احمدپور و ایگور پاکلین به عنوان نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها اعلام کرد.

قرار است دو و میدانی‌کاران ایرانی با هدف حضور و کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های داخلی قزاقستان به عنوان میهمان شرکت کنند.

این رقابت‌ها هفته آینده در آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 338537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha