همشهری‌آنلاین: صندوق کودکان سازمان ملل متحد ( یونیسف) اولویت دادن به مشکلات کودکان محروم را خواستار شد.

unicef

یونیسف در گزارش سالانه خود اعلام کرد چنانچه ما بخواهیم از 25 سال گذشته تا کنون پیشرفت‌های انجام‌شده در زمینه بهداشت و آموزش را تثبیت کنیم باید رسیدگی به کودکان محروم را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

این گزارش که به وضع کودکان در جهان می پردازد پیشرفت های انجام‌شده مانند کاهش 53 درصدی مرگ و میر در کودکان کمتر از پنج سال و یا کاهش 50 در صدی فقر از سال 1990 تا کنون را نشان می‌دهد. این در حالی است که صندوق کودکان سازمان ملل متحد سرعت بخشیدن به این مسیر تا رسیدن به اهداف بلندپروازانه سازمان ملل متحد را تا سال 2030 خواستار است.

در این گزارش آمده است حتی اگر تا سال 2030، پیشرفت‌های انجام‌شده در خصوص مسائل مربوط به کودکان با همین سرعت ادامه پیدا کند، هنوز 167 میلیون کودک در جهان وجود خواهند داشت که در فقر زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فرانس‌پرس از نیویورک، 250 میلیون کودک در جهان در مناطق درگیر مناقشه‌های مختلف زندگی می‌کنند.

در حال حاضر نیمی از جمعیت 60 میلیونی مهاجران در مناطق مختلف جهان را کودکان تشکیل می دهند.این در حالی است که 124 میلیون کودک نيز از رفتن به مدرسه محروم هستند.

کد خبر 338415

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha