همشهری آنلاین- علی شاکری: تیم ملی والیبال جوانان ایران برای شرکت در هفدهمین دوره مسابقات آسیایی، انتخابی قهرمانی جهان آخر همین هفته عازم چین تایپه خواهد شد . اکثر نفرات این تیم را نفرات سابق تیم ملی نوجوانان تشکیل می‌دهند که سابقه قهرمانی در آسیا و سومی مسابقات جهانی ۲۰۱۵ آرژانتین را دارند.

Iran Junior Volleyball Team

هدایت تیمی که سخت مورد توجه فدراسیون و شخص داورزنی است و بسیاری از کارشناسان معتقدند بخش اعظمی از بازیکنان آن در آینده نزدیک پیراهن تیم ملی بزرگسالان را برتن خواهند کرد، بر عهده یکی از مربیان باتجربه کشور، بهروز عطایی گذاشته شده است که سوابق درخشانی در عرصه رقابت‌های باشگاهی و ملی دارد.

عطایی در چند روز مانده به اعزام این تیم در گفت و گو با همشهری آنلاین از آخرین وضعیت این تیم گفت و این که با کارشناسان هم عقیده است که بسیاری از ملی‌پوشان جوان فعلی در سایه تلاش و ممارست می‌توانند جایگزین‌هاي مناسبی برای ستاره‌های بزرگ حال حاضر تیم ملی باشند.

ماحصل این گفت و گو از نظرتان می‌گذرد:

• با توجه به نزدیکی به رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا، تیم جوانان تا چه اندازه آماده حضور در این رویداد قاره‌ای است؟

تيم در وضعيت مناسبى قرار دارد. تا ديروز تمرينات با فشار بالا پيش مي‌رفت كه از فردا شدت و فشار كار كم شده و وارد فاز تمرين با شرايط مسابقه مي‌شويم.

• ترکیب 12 نفره تیم اعزامی چه زمانی مشخص خواهد شد؟

تركيب ١٢ نفره روز پنجشنبه از بین 15 بازیکن اردونشین معرفى می‌شود.

• آیا تعداد بازی‌های تدارکاتی راضی‌کننده بود؟

تعداد بازي‌هاى تداركاتى قابل قبول بود، ولى اگر ٥ بازى بيشتر مي‌شد، براى ما قطعا بهتر بود. مي‌دانيم كه بازى در رده‌هاى پايه كمك زيادى به روند رشد مي‌كند، اما با توجه به جميع جهات از اردوها و بازي‌ها راضى هستيم.

• کدام کشورها حریفان اصلی تیم ما محسوب می‌شوند؟

كشورهاى چين و ژاپن و كره و استراليا و احتمالا چين تايپه ميزبان رقباى اصلى هستند.

• بازیکنان در اردو در مقایسه با رده نوجوانان چه اندازه در بخش‌های تکنیکي و تاکتیکی رشد داشته‌اند؟

قطعا در مقايسه با نوجوانان رشد كيفى در تكنيك و خصوصا تاكتيك داشتند، اين در عملكرد تيم قابل مشاهده است.

• خیلی از کارشناسان و همچنین رئیس فدراسیون معتقدند بسیاری از اعضای این تیم تا یکی دوسال آینده می‌توانند جایگزین‌هاي مناسبی برای بازیکنان فعلی تیم ملی شوند، شما هم چنین اعتقادی دارید؟

من هم موافقم كه بسيارى از اين بازيكنان به سطح ملى و جايگزيني بازيكنان فعلى مي‌رسند.

• پیش‌بینی شما از این تیم در مسابقات پیش رو چیست؟ آیا شما برای این تیم در پایان مسابقات آسیایی چین و در صورت راه‌یابی به مسابقات جهانی برنامه‌ای دارید؟

برنامه اول پس از كسب سهميه اين خواهد بود كه اين بازيكنان در شرايط مسابقات بمانند و در ليگ بازى كنند تا از فضاى ليگ بهره لازم را ببرند، بعد از آن از فروردين آينده اردوها را آغاز خواهيم كرد.

• فدراسیون چقدر در اجرای برنامه‌های اردویی و فراهم کردن امکانات اردویی و تدارکاتی برآورنده نیازهای شما بود؟

خوشبختانه فدراسيون تمام شرايط را براى اردوها و تدارك تيم لحاظ كرد و از اين بابت مشكلى نداشتيم و از اين طريق از آقاى داورزنى تشكر مي‌كنم.

• آیا می‌توان به این تیم عنوان بهترین تیم جوانان دو دهه اخیر را داد؟

من اين طور نگاه نمي‌كنم. اين تيم بسيار قدرتمندي است و بسيار با كيفيت و جز بهترين تيم‌ها در دو دهه اخير، ولى تيمى كه محمد موسوى و شهرام محمودى و كشاورزى و عليزاده در آن بودند و سوم جهان شد از اين تيم كم نداشت، يا تيمى كه ستكوويچ در برزيل داشت بازيكنانى همچون غفور، فياضى، ميرزا جانپور و سال‌افزون و شيرود تيمي استثنايي بود.

• به عنوان سئوال آخر، ارزیابی شما از عملکرد تیم ملی در هفته اول و دوم لیگ جهانی چیست؟ آیا با توجه به در پیش بودن سه بازی دیگر شانسی برای این تیم در صعود به مرحله نهایی قائلید؟

بازي‌هاى تيم ملى از زواياى مختلف قابل بررسى است، ولى در كل مي‌شود گفت خستگى بسيار زياد بازيكنان سبب افت نسبى تيم شد، ضمن اين كه به نظر مي‌رسد آقاى لوزانو براى گزينش تيم جمع‌بندى مناسبى از ليگ جهانى به دست خواهد آورد و اين يعنى موفقيت.

تیم ملی والیبال جوانان

***مسابقات والیبال جوانان آسیا طی روزهای 17 تا 25 تیر ماه به میزبانی چین تایپه برگزار خواهد شد که طی آن سه تیم برتر آن به مسابقات جوانان جهان در سال 2017 راه پیدا می‌کنند.

 

کد خبر 338402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha