همشهری آنلاین: طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، سیگار کشیدن علت ابتلا به دیابت نوع۲ بوده و کنترل این بیماری را دشوارتر می‌کند.

به گزارش مهر، مطالعه محققان نشان می‌دهد سیگار کشیدن می‌تواند موجب ابتلا به دیابت نوع۲ شود. به گفته محققان، منظور از سیگار کشیدن، استعمال تنباکو در تمام اشکال و انواع آن است: سیگار برگ، پیپ، قلیان و تنباکو جویدنی.

مطالعات این محققان نشان داده است حتی قرارگیری در معرض دود سیگار هم تا ۴۰ درصد موجب افزایش خطر ابتلا به دیابت می‌شود.

در این مطالعه در حدود ۷۰۰۰ شرکت کننده با رده سنی بین ۴۵ تا ۸۴ سال حضور داشتند و از آنها تست‌های وجود کوتینین در ادرار به عمل آمد. افراد سیگاری نیکوتین را از طریق ادرارشان دفع می‌کردند و بدین ترتیب محققان می‌توانستند سوابق سیگار کشیدن افراد را مشاهده كنند. آن‌ها افراد را به گروه بندی کردند: گروهی که کمتر از ۱۰۰ نخ سیگار یا ۲۰ نخ سیگار برگ در کل زندگی شان مصرف کرده بودند و شرکت کنندگانی که بیشتر سیگار می‌کشیدند، اما در طول ۳۰ روز گذشته سیگار نکشیده بودند. بقیه را هم در قابل گروهی که همیشه سیگار می‌کشیدند گنجاندند.

محققان این مطالعه، این عادات سیگار کشیدن در افراد را در مورد مقاومت انسولین و دیابت در طول بالغ بر ۱۰ سال مقایسه کردند. نتایج نشان داد که افراد سیگاری به مراتب بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند.

کد خبر 338071

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha