همشهری آنلاین: کرواسی در آخرین دیدار گروه D بر اسپانیا پیروز شد و به عنوان سرگروه به مرحله یک‌ هشتم نهایی راه یافت. اسپانیا نیز در مرحله بعد به مصاف ایتالیا می‌رود. در دیگر دیدار این گروه ترکیه ۲ بر صفر بر جمهوری چک پیروز شد.

Murata

شامگاه سه‌شنبه (۲۱ ژوئن / ۱ تیرماه) دو دیدار پایانی گروه D در چارچوب مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا برگزار شد که طی آن کرواسی به مصاف اسپانیا رفت و ترکیه نیز رویاروی تیم ملی جمهوری چک قرار گرفت.

  • اسپانیا یک - کرواسی ۲

تیم ملی اسپانیا که مهارت خاصی در حفظ و گردش توپ دارد، در همان دقایق نخست بازی توانست به گل دست یابد. موراتا، مهاجم اسپانیا که در دیدارهای پیشین تیمش گلزنی کرده بود، این بار هم موفق بود. او در دقیقه هفتم بازی توپ را درون دروازه کرواسی جای داد و تیمش را یک بر صفر جلو انداخت.

تیم ملی کرواسی نیز در نیمه نخست این دیدار به چند موقعیت دست یافت که توانست یکی از آن‌ها را به گل بدل کند. لحظاتی پیش از به صدا درآمدن سوت پایان نیمه نخست بود که نیکولا کالینیچ پاسی را که ایوان پریزیچ روانه دروازه کرده بود، با پشت پا درون دروازه اسپانیا جا داد و گل تساوی را برای تیمش به ثمر رساند.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

رویاروی دو تیم در نیمه دوم با شتاب و تحرک کمتری جریان داشت و شمار حملات و صحنه‌های پرهیجان در مقایسه با نیمه نخست کمتر بود. در دقیقه ۷۱ بازی اینیستا با دادن پاسی دقیق فرصتی عالی برای سیلوا فراهم آورد، اما خطای مدافع کرواسی در محوطه جریمه مانع از به نتیجه رسیدن این حمله شد. داور نیز به نفع اسپانیا سوت پنالتی زد.

سرخیو راموس، مدافع باتجربه اسپانیا پشت توپ قرار گرفت، اما دانیل سوبازیچ، دروازه‌بان کرواسی موفق شد با واکنشی فوق‌العاده پنالتی اسپانیا را مهار کند.

هر دو تیم در یک ربع پایانی بازی کم‌تحرک در میدان ظاهر شدند و اين دیدار می‌رفت با تساوی یک بر یک به پایان برسد که ایوان پریزیچ، در واپسین لحظات بازی یکی از ضدحمله‌های کرواسی را به نتیجه رساند و با زدن گل دوم تیمش، پیروزی شیریني را برای کرواسی به ارمغان آورد.

ملی‌‌پوشان اسپانیا در پی این ناکامی در رده دوم جدول جای گرفته و در دور یک ‌هشتم نهایی باید از سد حریفی قدرتمند به نام ایتالیا بگذرند.

  • ترکیه ۲ - جمهوری چک صفر

به گزارش دويچه‌وله، در دیگر دیدار گروه D نیز تیم ملی ترکیه توانست در حضور ۳۵ هزار تماشاگر در ورزشگاه لان با نتیجه ۲ بر صفر از سد جمهوری چک بگذرد. ملی‌پوشان ترکیه با این پیروزی و کسب ۳ امتیاز هنوز هم شانس اندکی برای صعود به دور بعد دارند.

بازيكنان ترکیه برخلاف دو دیدار پیشین چهره‌ای موفق از خود نشان دادند. نخستین گل ترکیه در دقیقه ۱۰ بازی توسط بوراک به ثمر رسید.

فوتبال ترکیه-چک

تیم‌های ملی ترکیه و جمهوری چک در نیمه نخست این دیدار چهره‌ای پرجنب‌وجوش از خود به نمایش گذاشتند و تماشاگران حاضر در ورزشگاه نیز شاهد صحنه‌هایی پرهیجان بودند. علی‌رغم تلاش‌های هر دو تیم، نیمه اول با همین نتیجه یک بر صفر به سود ترکیه خاتمه یافت.

در نیمه دوم هم هر دو تیم موقعیت‌های متعددی برای گلزنی داشتند، اما ملی‌پوشان ترکیه در این عرصه کارآیی بیشتری از خود نشان دادند. در دقیقه ۶۵ بازی "توفان"، ملی‌پوش ترکیه با شوتی سنگین توپ را برای دومین بار به تور دروازه جمهوری چک دوخت تا تیمش پیروز میدان را ترک کند.

صعود ترکیه به دور یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا بستگی به نتایج دیگر دیدارهای مرحله گروهی در روز آینده دارد.

کد خبر 337872

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha