یک مؤسسه خصوصی به بهانه برگزاری جشنواره فرهنگی در کاخ سعدآباد اقدام به برپایی مراسم افطار با هزینه‌های گزاف کرده است.

کاخ سعدآباد

به گزارش مهر، از اول‌ ماه مبارك رمضان قرار بود جشنواره فرهنگي در كاخ سعدآباد تهران برگزار شود و انتظار مي‌رفت با توجه به فعاليت‌هاي اخير مديريت مجموعه كاخ سعدآباد اين برنامه‌ در راستاي پوياتر شدن مجموعه باشد.

مسئولان برگزاري اين برنامه، هدف از برپايي جشنواره را معرفي سبك زندگي ايراني‌ها در‌ ماه مبارك رمضان و معرفي آيين‌ها و سنت‌هاي اقوام مختلف ايران در اين‌ ماه اعلام كرده‌اند. در قرارداد اين مؤسسه با سازمان ميراث فرهنگي نيز آشنا كردن كودكان با فريضه‌هاي الهي ازجمله روزه و نيز آموزش‌هاي مختلف مربوط به خانواده‌ها و روابط بين اعضاي خانواده اعلام شده است. همچنين گفته شده بود كه در اين جشنواره آثار هنري و نقاشي‌هاي معاصر به نمايش درمي‌آيد اما در پوشش اين فعاليت فرهنگي، مؤسسه مجري اقدام به برپايي ضيافت‌هاي گران شبانه در كاخ سعدآباد با هدف ميزباني براي افطار كرده است.

سيدبيوك موسوي، فرماندار سابق شهريار، رباط كريم، اسلامشهر، شهرري، هشتگرد و شهر دماوند كه چند ‌ماه است به‌عنوان رئيس جديد كاخ سعدآباد در سازمان ميراث‌فرهنگي منصوب شده است، درخصوص برپايي ضيافت‌هاي گران‌قيمت افطار در كاخ سعدآباد به خبرگزاري مهر گفته است: اگر ببينيم حاشيه بر متن غلبه مي‌كند و حواشي، معضلاتي براي مجموعه دارد و ماهيت كار فرهنگي را از بين مي‌برد حتما آن را تعطيل مي‌كنيم؛ به‌عنوان مثال بنا نبود كه سعدآباد را به رستوران شبيه كنيم. ممكن است كار غيرعقلاني توسط كسي كه عنوان اسپانسر برنامه را داشته، انجام شود؛ چرا كه طبق قرارداد، بايد برنامه فرهنگي در سعدآباد اجرا شود نه فعاليت اقتصادي.

او افزود: مديريت سعدآباد با برگزاري مراسم افطاري در ازاي گرفتن مبلغ ورودي كه جشنواره را به سمت فعاليت تجاري و اقتصادي ببرد، مخالف بوده و هست. آنچه به مديريت سعدآباد اعلام شد اين بود كه قرار است اگر عوايدي از اين جشنواره جمع‌آوري شد، صرف امور خيريه شود. در اين شرايط فعاليت اين مؤسسه دوباره بررسي مي‌شود و اگر به اين نتيجه برسيم كه فعاليتي خارج از فعاليت فرهنگي كه به سعدآباد اعلام شده است، صورت مي‌گيرد، حتما برخورد جدي خواهيم داشت و اين جشنواره را متوقف مي‌كنيم.

  • افطاري 125هزار توماني در سعدآباد

آن طور كه در گزارش مهر آمده است، مسئولان برگزاري جشنواره فرهنگي سعدآباد در شبكه‌هاي اجتماعي فراخوان داده‌اند كه مردم مي‌توانند مهماني‌ها و مراسم افطار خود را در كاخ سعدآباد برگزار كنند.

مسئولان برپايي ضيافت‌هاي گران‌قيمت افطار در سعدآباد به خبرگزاري مهر گفته‌اند كه هر مراسم بايد با ۳۰۰ مهمان و با رزرو قبلي برگزار شود.

به گزارش همشهري، مبلغ وروديه براي هر مهمان در ضيافت‌هاي افطار سعدآباد با مبلغ رزرو مراسم‌ها در برخي هتل‌هاي مطرح شهر تهران برابري مي‌كند.

ضيافت‌هاي افطار كاخ سعدآباد براي هر مهمان 90 تا 125هزار تومان قيمت‌گذاري شده است. براين اساس برپايي هر مراسم 300 نفري با منوي 90هزار توماني، 27 ميليون تومان و براي مهمانان 125هزار توماني 37ميليون و 500هزار تومان است. با احتساب يك ماه رمضان با مهمانان 90هزار توماني مبلغ 810 ميليون تومان و با مهمانان 125هزار توماني مبلغ يك ميليارد و 125ميليون تومان نصيب مؤسسه برپايي ضيافت‌هاي افطار‌ماه رمضان در كاخ سعدآباد مي‌شود.

محمدرضا كارگر، مديركل امور موزه‌ها و اموال منقول تاريخي سازمان ميراث فرهنگي اما با اظهار بي‌اطلاعي از برپايي ضيافت تجملاتي افطار در كاخ سعدآباد به ايسنا گفته است قرار بود در اين كاخ يك جشنواره فرهنگي برپا شود و برپايي ضيافت‌هاي گران‌قيمت در تفاهمنامه مؤسسه قيد نشده بود.

کد خبر 337618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha