سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سمینار سالانه‌ی «انجمن فلوت ایران» روزهای ۲۲ تا ۲۵ تیرماه در مجموعه تاریخی فرهنگی باغ نگارستان و نیز تا ۲۸ تیر در نگارخانه تهران برگزار خواهد شد.

سمینار فلوت

به گزارش ایسنا این سمینار با هدف معرفى استانداردهاى بين‌المللى در نوازندگى فلوت و آشنا كردن علاقمندان اين ساز به تكنيك‌ها، ظرافت‌ها و اصول زيبايي‌شناسى در نوازندگى اين ساز همه ساله در گروه موسيقى پردیس هنرهای زیبا برگزار مى‌شود.

بخش كارگاه‌هاى اين سمينار از تاريخ ٢٢ تا ٢٤ تيرماه در گروه موسيقى، كمپ كودكان و نوجوانان در روز ٢٥ تيرماه در مجموعه تاريخى فرهنگى باغ نگارستان و كنسرت‌هاى شبانه از تاريخ ٢٢ تا ٢٨ تيرماه ١٣٩٥ در نگارخانه تهران واقع در خيابان قدس برگزار خواهد شد.

هنرمندانی که در این سمینار به اجرا خواهند پرداخت، رضا ناژفر (فلوتیست پیشکسوت ایرانی از وین اتریش)، آرتاشس گریگوریان از کنسرواتوار ایروان در ارمنستان، جولی برونت ژائی (فلوتیست فرانسوی متخصص موسیقی معاصر)، آذین موحد (عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران) و سهراب بابکی‌راد، علی چوپانی نژاد، محمد شجاعی و بهاره مدبری اعضا انجمن فلوت ایران و دانشجویان رشته‌ی نوازندگی فلوت در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران خواهند بود.

در سمينار امسال كارگاه‌هاى متنوعى با تأكيد بر دو حوزه‌ی مهم نوازندگى برگزار مى‌شوند. مهارت‌هاى پايه و مهارت تفسير دو محور ناگسستنى در نوازندگى هستند كه تأثير بسزايى در كيفيت اجراى نوازندگان دارند. اين دو محور رابطه تنگاتنگ بين موسيقى و نوازنده را شكل مى‌دهند و باعث تقويت كيفيت نوازندگى مى‌شوند. فعاليت‌ها و تمرين‌هاى طراحى شده در كارگاه‌ها اهميت اين ارتباط را به شركت‌كنندگان نشان خواهند داد.

کد خبر 337616

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha