همشهری آنلاین: ایرباس هواپیمای A380 خود را که بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است دوشنبه در اختیار سنگاپور ایرلاینز قرار می‌دهد

 به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، اولین پرواز تجاری این هواپیمای غول اسای که ظرفیت پانصد و بیست و پنج مسافر دارد در تاریخ بیست و پنجم اکتبر از سنگاپور تا سیدنی صورت خواهد گرفت.
این پرواز رفت و برگشتی که در پایگاه اینترنتی تخصصی ای بای eBay به مزایده گذاشته شده است یک میلیارد و سیصد میلیون دلار درامد خواهد داشت و تمام این مبلغ به امور خیریه اختصاص خواهد یافت.

مراسم تحویل این هواپیمای مسافربری بزرگ در مقر ایرباس در شهر تولوز فرانسه و در حضور بیش از پانصد مهمان خارجی از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد . مطابق برنامه از پیش تعیین شده تحویل این هوپیمای به شرکت سنگاپور ایرلاینز قرار بود هجده ماه پیش صورت گیرد اما مشکلات موجود در زمینه صنعتی سازی هواپیما به ویژه در خصوص مونتاژ سیمهای برق تحویل انرا به تعویق انداخت.
در این میان شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز بیشترین زیان را از تعویق در تحویل هواپیمای جدید ای سیصد و هشتادایرباس متحمل شد با این وجود شرکت سنگاپور ایرلاینز همچنان از پردرامدترین شرکتهای هواپیمایی جهان محسوب می شود.
این شرکت هواپیمایی شصت سال پیش با نام شرکت هواپیمایی مالزی اغاز به کار کرد و در سال هزار و نهصد و هفتاد و دو هفت سال پس از انکه سنگاپور به جمهوری مستقل تبدیل شد به شرکت سنگاپور ایرلاینز تغییر نام داد. این شرکت هواپیمایی کار خود را ابتدا با سه پرواز در هفته اغاز کرد اما اکنون هر هفته نود و هشت پرواز به چهل کشور مختلف جهان دارد.

کد خبر 33733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز