جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین نماز جمعه خرداد ماه ۹۵ در تهران به امامت آیت‌الله امامی کاشانی اقامه شد.

امامی کاشانی آیت‌الله

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار کرد: دنیای استکبار، دنیایی است که خودش را روز به روز بیشتر نشان می‌دهد و از طرفی انقلاب اسلامی و اسلام اصیل نیز با سرعت به سمت جلو حرکت می‌کند. البته اسلام علوی و فاطمی؛ نه آن اسلامی که عده‌ای تکفیری به نام این دین درست کرده‌اند و به جان مردم انداخته‌اند.

وی با بیان اینکه تنها کسی که در حال حاضر می‌تواند بگوید چطور با دنیا ارتباط داشته باشیم، شخص رهبری است، اظهار کرد: به حق باید بگویم تنها کسی که ‌از همه بیشتر، روشن‌تر و آگاهانه‌تر تحلیل می‌کند که چطور باید با دنیا ارتباط داشته باشیم، شخص رهبری است و انصافاً ایشان بر فراز قله‌ای قرار گرفته‌اند که همه دنیا را می‌بینند و اظهارنظر می‌کنند و من نیز از فرزندان این کشور و دانشجویان و استادان می‌خواهم که قدر رهبری، این انسان بزرگ و خوشفکر را بدانند و اجازه ندهندکه نظرات ایشان در غربت به سر ببرد.

امامی کاشانی با تأکید بر اینکه اگر نظری خلاف نظرات رهبری بیان شود، نادرست است، اظهار کرد: حق مطلب همان است که رهبری می‌گویند و نظرات دیگری اگر مطرح شود که خلاف نظر ایشان باشد، نادرست است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به جنایات استکبار در منطقه، اظهار کرد: دنیای اسلام باید نسبت به حرکات و اعمال دنیای استکبار در منطقه، متحد شود و بازوی پیامبر (ص) را بگیرد و اجازه ندهد که دشمنان اسلام، پیامبر اکرم (ص) و قرآن را زمین بزنند که در این صورت همه جهان اسلام در برابر چنین حادثه‌ای مسئول هستند.

وی با تأکید بر اینکه ما باید با مشکلات جهان اسلام همدردی کنیم، گفت: در پاکستان شیعیان را می‌زنند و می‌کشند و عده‌ای از علمای شیعه در برابر چنین اتفاقی اعتصاب کرده‌اند و علمای اهل سنت نیز با آنها همراه شده‌اند و حتی مسیحیان هم از این حرکت حمایت کرده‌اند و دولت پاکستان همچنان سکوت کرده است و ما می‌خواهیم که این دولت در رویکرد خود تجدیدنظر کند.

امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به موضوع مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: سیاست آمریکا این است که از یک سو از تروریسم حمایت کند و از سوی دیگر با مواد مخدر جوانان ما را مشغول کند و خانواده‌ها را از هم بپاشاند و این نکته‌ای است که فرهنگیان، اساتید دانشگاه‌ها و معلمان در مدارس و کلاس‌های درس باید از آن صحبت کنند و مضرات مواد مخدر را به جوانان گوشزد کرده و حتی جلوی سیگار کشیدن را نیز بگیرند و من از اقدامات نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با مواد مخدر کمال تشکر را دارم.

وی ادامه داد: وظیفه استادان، معلمان، نخبگان و نویسندگان فقط درس گفتن و نوشتن نیست بلکه توجه به پرورش جوانان در کنار تعلیم آنها نیز وظیفه نخبگان است.

امامی کاشانی همچنین با اشاره به مشکلات برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران،‌ اظهار کرد: به مسئولان و تمام کسانی که تصمیم‌گیر هستند توصیه می‌کنم مشکل مصلای تهران را هرچه که هست زودتر حل کنند تا چنین نباشد که در ایام ماه رمضان و در چنین گرمایی نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار شود.

امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان و در پیش رو بودن شب‌های قدر، اظهار کرد: قرآن خواندن، اقامه نماز شب و قرائت دعای سحر، حال می‌خواهد و از شعار و لفظ کاری برنمی‌آید بلکه انسان باید با اشک و تضرع از خداوند چیزی را بخواهد که مخصوصاً در شب‌های قدر و به ویژه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان همه باید از خداوند ظهور ولی عصر (عج) را درخواست کنیم و از ساحت الهی بخواهیم که امسال، سال فرج و ظهور امام زمان (عج) باشد.

کد خبر 337292

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha