چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عبدالحسین مختاباد، آهنگساز و خواننده و رئیس کمیته هنر شورای شهر تهران ضمن انتقاد از شرایط موجود در حوزه موسیقی و هنر گفت: میزبان خوبی برای مرحوم حبیب محبیان نبودیم و او با دلشکستگی از دنیا رفت.

به گزارش سایت موسیقی ما سیدعبدالحسین مختاباد این سخنان را در ضیافت افطاری خانه هنرمندان ایران بیان کرد که دوشنبه ۲۴ خرداد با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و جمعی از هنرمندان شاخه‌های مختلف برگزار شد.

وی افزود: وضعیت هنر در کشور دارد از سینه پهلو به سل می رسد و این چیزی است که در یک دهه اخیر اتفاق افتاده است و هر روز بر دامنه و شدت آن افزوده می‌شود.

مختاباد به درگذشت حبیب محبیان اشاره کرد و گفت:ما میزبان خوبی برای مرحوم حبیب محبیان نبودیم و وزارت ارشاد در تمامی این سال‌ها نتوانست شرایطی را فراهم کند که هنرمندانی چون ایشان که علاقه‌مند به فعالیت بودند و به عشق این سرزمین بازگشته بودند فعالیت کنند و امثال او با دلشکستگی از دنیا رفتند.

وی به وظایف وزارت ارشاد در این زمینه اشاره کرد و گفت :وزارت ارشاد وظایفی مشخصی دارد که نمی دانیم چرا به آن وظایف عمل نمی‌کند و در چنین مواردی کجاست؟ وزارت ارشاد نباید صرفا اطلاعیه صادر کند، بلکه باید پاسخگو نیز باشد و دست به ابتکار و اقدامات عملی هم بزند و سازو کاری را تدارک ببیند که بتواند به یک راهکار اجرایی و مورد وفاق برای وظایفی که بر عهده دارد تدارک ببیند.
مختاباد در ادامه به فعالیت‌های شهرداری و شورای شهر در زمینه همکاری با هنرمندان اشاره کرد و گفت مایه خرسندی است که هنرمندان به مجموعه شهرداری و شورای شهر اعتماد دارند و از آنها برای کارهایشان یاری می‌خواهند و البته این وظیفه ماست که این کمک‌ها را هدفمند کرده و گسترش دهیم و در دراز مدت تهران را به پایتخت فرهنگ و هنر آسیا تبدیل کنیم. ما به عنوان مجموعه شهرداری و شورای شهر علاقه داریم امکانات بیشتری در اختیار هنرمندان قرار دهیم.

بر اساس این گزارش در این مراسم محمد سریر، غلامحسین امیرخانی، لوریس چکناوریان، مسعود کیمیایی، فاطمه راکعی، سیف الله صمدیان، فریدون شهبازیان، علیرضا مجلل، اصغر همت، محمود صلاحی، شهرام گیل آبادی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالمقیم ناصحی، محمدهادی ایازی، رضا میرکریمی، حمیدرضا نوربخش، رویا تیموریان، سیروس الوند و جمعی دیگر حضور داشتند.

کد خبر 337236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha