همشهری‌آنلاین: محسن پرویز، سخنگوی انجمن قلم ایران از تغییر زمان مراسم اختتامیه جایزه «قلم زرین» خبر داد و تاکید کرد که این مراسم در ماه مبارک رمضان برگزار نخواهد شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایبنا، محسن پرویز در توضیح روند جایزه «قلم زرین» گفت: به دلیل برنامه‌ریزی مناسب، همه چیز طبق برنامه در حال انجام است. فهرست کتاب‌هایی که در دو ماه آخر سال منتشر شده در اختیار ما قرار گرفته و کار داوری‌ها در شرف اتمام است. آخرین جمع‌بندی‌ها به زودی انجام می‌شود تا آثار برگزیده مشخص و در جلسه نهایی اعلام شود.

وی ادامه داد: مراسم اختتامیه جایزه «قلم زرین» همه ساله در روز ۱۴ تیرماه (روز قلم) برگزار می‌شد اما امسال به دلیل تقارن این روز با ایام ماه مبارک رمضان، تصمیم بر این شد که مراسم اختتامیه با چند روز تأخیر و بعد از ماه مبارک رمضان برگزار شود. هنوز تاریخ دقیق مراسم اعلام نشده اما بدون شک به دلیل رفاه حال مردم روزه‌دار این مراسم در ماه مبارک رمضان برگزار نخواهد شد.

سخنگوی انجمن قلم ایران با اشاره به آثار بررسی شده اظهار کرد: آمار دقیق آثار بررسی شده را در روزهای آینده و بعد از جمع‌بندی نهایی اعلام خواهیم کرد. متأسفانه مشکلی که همه ساله ما با آن مواجه هستیم کتاب‌هایی است که در دو ماه پایانی منتشر می‌شوند چراکه جمع‌بندی این کتاب‌ها کار دشواری است و آمار آنها در انتهای اردیبهشت ماه در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی افزود: خوشبختانه خانه کتاب همکاری خوب و مناسبی با انجمن قلم دارد و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار ما قرار داده است و به همین دلیل کارها طبق برنامه در حال انجام است.

جایزه «قلم زرین» که توسط انجمن قلم برگزار می‌شود، از سال ۱۳۸۱ کار خود را آغاز کرده است. این جایزه هرساله به جز سال‌های ۸۳ و ۸۶ برگزار شده است. هر سال دبیر جشنواره پس از انتصاب، داور و سرداوران هر بخش را به هیات مدیره انجمن قلم معرفی می‌کند. این داوران می‌توانند از میان اعضای انجمن یا خارج آن انتخاب شوند. این جایزه در پنج بخش شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان، داستان بزرگسال، داستان کودک و نوجوان و نقد و پژوهش برگزار می‌شود. در این دوره کتاب‌هایی بررسی می‌شود که از فروردین تا اسفند سال 94 منتشر شده باشد.

 

کد خبر 337107

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha